Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

vineri, 22 mai 2009

COTĂ UNICĂ DE IMPOZITARE PENTRU FIECARE

Am un prieten care până acum vreo două săptămâni a avut o amărâtă de firmă, şi care îmi explica mie – pentru că nu avea cum să o facă direct aceluiaşi Ionuţ Popescu de ieri, care se bătea cu cărămida în piept că nu a fost nimeni în stare să-i demonstreze cu creionul pe hârtie de ce actualul guvern ar fi abolit practic cota unică de impozitare de 16% – cum a avut într-o lună PROFIT de fix 1 (un) leu, rezultat în urma unei tranzacţii cu câteva pachete de biscuiţi, şi cum, conform noii reguli, ar fi trebuit să plătească un impozit minim de 183 de lei (ăia 500 de euro, transformaţi în lei şi împărţiţi la 12 luni), ceea ce ar fi însemnat 18.300% din profit! (Dacă 1 leu înseamnă 100%, 183 de lei înseamnă X, aşadar...).

Problema cea mai mare a prietenului meu era însă alta, şi anume că nu avea cum să facă faţă concurentului său, care, având un profit de 1 leu şi 50 de bani, rezultă, conform aceluiaşi calcul simplu, că ar fi trebuit să plătească un impozit de numai 12.200%. (Pentru domnul Popescu: dacă 1,50 lei înseamnă 100%, 183 înseamnă X, aşadar...).

Personal nu prea mă pricep la socoteli, aşa că n-aş putea băga mâna în foc pentru rezultatele de mai sus, dar dacă sunt corecte, e cert că nu apare niciun 16% şi nici o altă cotă UNICĂ de impozitare, ci două cât se poate de diferite.

2 comentarii:

Maria N. spunea...

hi,hi,am verificat calculelele prietenului tau si sunt corecte.

Iulian spunea...

Am si eu doi amici care deja si-au inchis firmele si inca unul care vrea sa o inchida. Boc sa traiasca.