Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

joi, 26 iulie 2012

PROSTIA E MOLIPSITOARE

Fără doar şi poate! Îl auzeam aseară la B1TV pe un fel de analist, despre care altminteri îmi făcusem o impresie nu neapărat mai bună, dar mai puţin proastă, spunând că existenţa secţiilor de votare suplimentare (cele amplasate prin zonele turistice, de pildă) este în defavoarea adversarilor lui Băsescu, deoarece alegătorii care votează acolo vor fi număraţi de două ori la totalul din care se calculează cvorumul, ei figurând atât pe listele permanente, din localităţile de domiciliu, cât şi pe cele suplimentare, să spunem din Mamaia sau Neptun, unde votează propriu-zis. Cu alte cuvinte, după mintea răvăşită a individului (aflat la ora respectivă în compania lui Ion Cristoiu, că de-aia şi spuneam… ce spuneam în titlu), dacă votează pe listele suplimentare 2 milioane de cetăţeni, ei vor fi ADĂUGAŢI la cei 18 milioane cu drept de vot, astfel încât cvorumul ar fi de… 10 milioane?! Fireşte că e absurd, şi sunt convins că a înţeles şi omul nostru încă pe drumul dinspre studioul TV spre casa lui: când se vor centraliza toate voturile, listele suplimentare se vor corela cu cele permanente şi va reieşi clar dacă s-a realizat sau nu cvorumul normal, de 9 milioane.

Unde avea însă el mare dreptate, numai că nu realiza, e că această eroare de calcul va apărea probabil pe tot parcursul zilei atunci când Biroul Electoral Central va comunica datele privitoare la prezenţă. Cifrele vor fi în permanenţă MAI MICI decât cele reale, deoarece ele sunt de fapt estimări făcute pe un eşantion de secţii de votare şi iau în calcul numai listele permanente. Dacă, de pildă, eu mă aflu la mare şi votez acolo, voi apărea ca absent în secţia mea de-acasă, unde se află raportorul BEC. În schimb, nu am cum să apar în statistici pe lista suplimentară, deoarece aceasta e deschisă, neavând un număr fix de alegători aşteptat la urne. Abia după terminarea programului de vot şi centralizarea rezultatelor se va afla că eu am fost prezent şi voi figura ca atare la calcularea cvorumului.

Nenorocirea e alta. Tot mecanismul descris mai sus va da apă la moară celor care clamează frauda, deoarece inevitabil vor apărea discrepanţe mari între cifrele raportate pe estimări (inclusiv ultimele, de pe la orele 20, 21 sau când le va prezenta BEC) şi cele finale. Luând exemplul, probabil exagerat, cu cele 2 milioane de voturi pe listele suplimentare, ele vor apărea în statistică abia mult după ora 23.00. Îi şi văd pe alde Cristoiu, Turcescu, Pora, Turturică… urlând a doua zi ca disperaţii că nu se putea ca 2 milioane de oameni să fi votat între orele 21 şi 23, şi că tocmai ca să facă această “fraudă fără precedent” a prelungit Guvernul programul până în miez de noapte!


P.S. Sigur că dacă BEC are vreun supersoft şi foarte mulţi oameni în teritoriu, cu ajutorul cărora să proceseze toate datele acestea în timp real (adică să mă găsească pe mine, care am votat la Mamaia, pe lista de la şcoala nu ştiu cât din Bucureşti şi să mă ia în calcul ca prezent deja la o oră - două după ce am votat) toate grijile mele sunt inutile şi uşor caraghioase…

Niciun comentariu: