Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

miercuri, 17 decembrie 2008

VAI DE TELEFONUL MEU MOBIL!

Conform ciornei (?) programului de guvernare al coaliţiei PSD-PD(L), scăderea TVA-ului pentru produsele alimentare de bază la 5% va fi însoţită de creşterea la 25% a TVA-ului pentru articolele de lux, ceea ce, din punctul meu de vedere, înseamnă că o măsură al cărei singur efect concret este diminuarea drastică a veniturilor bugetare va fi “compensată” de una care... va duce la diminuarea şi mai drastică a veniturilor bugetare, pentru că, în primul caz, oameni fiind, indiferent cu cât se va ieftini de pildă pâinea, nu vom putea creşte consumul de patru ori pentru a lărgi astfel baza de impozitare şi a acoperi pierderile, iar în cel de-al doilea, dacă mă întrebaţi pe mine, care aveam de gând să-mi schimb telefonul mobil cu unul nu neaparat mai performant, dar măcar proiectat şi fabricat în secolul acesta, statul ar putea mări TVA-ul de la 19% şi la 85%, şi la 200%, nu doar la 25%, pentru că nu-mi va mai stoarce nici măcar un sfanţ, fiindcă pur şi simplu voi fi nevoit să mă mulţumesc în continuare cu scorojitul meu obiect de muzeu, care la urma urmelor funcţionează aproape bine. Desigur, dacă în schimb TVA-ul la articolele de lux (presupunerea că telefoanele mobile, aparatele foto, televizoarele etc. s-ar număra printre ele îmi aparţine, pentru că deocamdată n-au fost precizate) ar fi scăzut la un 15%, mi-aş fi cumpărat două – spre întreita bucurie a noului ministru de finanţe, a comerciantului şi din nou a ministrului de finanţe care ar lua bani şi din TVA şi din impozitarea unui profit mai mare al comerciantului –, că mai am o cartelă şi de la altă companie.

Despre iaht şi Maybach, poate data viitoare...

Niciun comentariu: