Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

joi, 10 mai 2012

MINUTUL ŞI SCORUL

Cel puţin în jumătatea de oră în care am avut răbdare să-l ascult aproape cu atenţie pe noul (dacă ne încăpăţânăm să facem abstracţie de precedentul mandat, de pe vremea înfloritoarei perioade Guvernoiu, 1992-1996!) ministru al Finanţelor, Florin Georgescu, invitat aseară de Mihai Gâdea să tragă împreună cu ochiul la finala Europa League din studioul Sintezei Zilei ca să-şi ţină telespectatorii la curent cu evoluţia scorului, mi s-a părut că a bătut dacă nu neapărat câmpii, în orice caz apa în piuă, explicând pe îndelete ceea ce ştie oricine, şi anume că România, la fel ca mai toate statele lumii, consumă mai mult decât produce, având deficit bugetar. Printre rânduri, am mai înţeles cât de proastă a fost guvernarea liberală, în care am avut o creştere economică nesănătoasă, dar ce bine stăm totuşi în momentul acesta, cu o stabilitate la nivel macro de invidiat, rating de ţară bun şi aşa mai departe, după succesiunea de guverne Boc-Ungureanu.


În rest, principalul angajament pe care şi l-a luat domnul Georgescu în afară de mult trâmbiţata întregire a salariilor, este ca în următoarele şase luni… să se uite pe hârtii, pentru a vedea ce şi cum, semn că domnia sa a fost scos mai degrabă direct din baie decât de la Bancă pentru a fi (re)înscăunat la minister, unde ne-a asigurat că oricum n-are de gând să facă prea mulţi purici, asta fiind din punctul meu de vedere cea mai interesantă şi mai bună veste a serii.

Niciun comentariu: