Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

vineri, 2 octombrie 2009

UN BANC CU BOC PROST

În tinereţea mea circula un banc. Cică o echipă mixtă, alcătuită din oameni de ştiinţă americani şi sovietici, se afla într-o expediţie la Polul Nord, când deodată e atacată de un urs polar. După câteva clipe de panică, unul dintre sovietici face un pas înainte, rostind pe un ton solemn: “Pentru succesul acestei expediţii istorice, în numele cooperării dintre marile noastre naţiuni, mă sacrific!”; şi se aruncă în ghearele ursului. Mai merg ei ce mai merg, când apare un alt urs. Scenariul se repetă, încă un explorator sovietic se sacrifică, şi tot aşa până la ultimul. Când, rămaşi singuri, americanii sunt atacaţi din nou, şeful expediţiei, văzând că nu se mai oferă nimeni, se uită în jur şi spune: “Nu mai e niciun sovietic? OK. Atunci scoateţi armele!”

El mi-a venit în minte ieri, când după retragerea pesediştilor din guvern Emil Boc a ieşit şi a început să spună tot felul de chestii de genul: “începând de azi avem bani pentru salarii”; “începând de azi avem bani pentru majorarea pensiilor”; “începând de azi vom investi 20% din veniturile bugetare”; “începând de azi am deblocat fondurile pentru administraţiile locale”...


ERATĂ: Dintr-o regretabilă eroare, titlul prezentului articol a apărut în altă formă decât cea dorită de autor. El se va citi astfel: UN BANC PROST: BOC.
Menţionăm că vinovatul a fost aspru sancţionat.


ERATĂ 2: Dintr-o şi mai regretabilă eroare, erata anterioară a fost eronată greşit. Forma corectă şi finală a titlului articolului este: UN BANC PROST CU BOC.
Menţionăm că vinovatul a fost împuşcat.

12 comentarii:

Dorina spunea...

Nu stiam bancul. E bun. (Ala cu americanii si sovieticii, bineinteles.)

e-Xtrema spunea...

@Dorina
Păi, cum spuneam: e un banc din tinereţea mea, nu a ta. Se prea poate să nu fi fost contemporane...

Anonim spunea...

superb
nu cunosc politik
nu ma bag
imi place postarea

Simona spunea...

Sunt bulversata, dezamagita, frustrata...
Ieri, dimineta, voiam sa ma fac dentist si am elaborat un plan detaliat de afacere. Am pus suflet si speranta... Vedeam cu ochii mintii cum ma voi imbogati pe suferinta celor din jur...
Ieri, dupa amiaza, mi s-au naruit planurile, am vazut brusc, si m-am cutremurat de bunastarea ce va fi in Romania, de laptele si mierea ce vor curge si de cainii cu covrigi in coada care ne sunt promisi.
Acum e inca dimineata si cred ca vreau sa ma fac politician cu functii inalte, numai asa imi pot duce la indeplinire scopul de ieri dimineata...

PS: ca ultim gest de sinceritate pana intru in politica, recunosc faptul ca imi pare mai potrivit titlul din prima erata...

e-Xtrema spunea...

@ Simona
Având în vedere că evenimentele sunt încă în desfăşurare, eu zic să nu te pripeşti în luarea unor decizii capitale...

Anonim spunea...

bancul cu basescu e si mai prost

Simona spunea...

Da, adevarat... nu ma mai grabesc... astept sa ma decid dupa-amiaza.

Ingridd spunea...

Realmente, "bancurile" politicienilor, ajung sa ne usture pe noi ...din nefericire ! Cel "contemporan" insa e taree de tot!!! Partea nasoala/buna pt unii/altii e, ca se repeta si in zilele noastre :))...aceleasi "ritualuri de sacrificiu"...

Ingridd spunea...

"pi -es": n-am habar de politica ...doar ce "procesez" pe fuga :))

Mirela spunea...

hmm... lipsa obiectivitatii... din intamplare am ascultat discursul lui Boc dupa investirea 2 in 1 a guvernului dupa ... cruciada PSD
obiectivitate... la ce ma refer... in nici un caz nu a spus ca datorita acestei cruciade au ajuns banii la buget pt cele scrise... salarii etc...
nu inteleg inversunarea asta... pentru a nu fi redus personalul bugetar si a nu restrange cheltuielile...intr-un fel anume nu ne place ce se intampla in sitemul bugetar dar blamam...
nu sunt fan Boc sau Basescu... insa ma bucur cand cineva are curaj a intra in institutiile statului pentru a le mai taia din scara...
oricum sunt pe langa subiectul acestui blog... inmsa-ti pun o intrebare cum iti explici ca un inginer cu experienta si unul bun are un salariu de 1400-1500 leu iar un functionar de la departamentul licitatii al nu stiu carui minister are 2000-2500-3000 lei salariul... adica siste,mul bugetar e productiv? economia de piata spune : cheltuiala cu salariile nu trebuie sa reprezinte mai mult de 30% din cheltuieli pentru a avea eficienta...

si revenind... Boc ... nu a precizat in a lui discurs ca dupa plecarea rosiilor exista bani pentru cele enumerate de tine... ci precizarile lui au fost la fel ca si cele din ultimul discurs... banii pentru cele anumerate existau si vor exista in continuare...
si cu psd si fara discursul a fost acelasi... sunt bani pt salarii sunt bani pt infrastructura etc ... nici o legatura cu rosiile psd-iste...
maine e greva... cine sta in strada? salariatii din sistemul bugetar... de ce salariatii din privat nu ies in strada? pentru ca in conditiile actuale important este locul de munca...
discutia e mult prea lunga ... si sunt multe de spus... insa-mi displace lipsa de obiectivitate...
ma repet... nu-i sustin BOC sau Basescu... sunt un cetatean care nu-si exercita dreptul castigat de a merge la vot... blamez tot ceea ce insemna institutii ale statului... urasc birocratia care nu este necesara in conditiile in care ne pretindem evoluati... urasc functionarii publici ca in anul 2009 nu au habar sa foloseasca un computer... nu-mi place politia ca au structuri si conceptii invechite... ca nu stiu sa faca in asa fel incat institutia sa devina una respectabila si nu una caruia sa-i scuipi seminte pe cap... urasc invatamantul actual... ca nu mai da valori ci doar ciurucuri... acestor proaspeti absolventi de diverse... le lipseste cultura... morala... si capacitatea de a se adapta...
uaaa... lung rau mesajul meu si nu am spus ot... plus ca le-am ametit pe tpoate... e alandala... dar merge...
scuzate-mi fie erorile de scriere...

e-Xtrema spunea...

@Ingridd

Câtă vreme mai avem puterea să facem haz de necaz, nu e totul pierdut...

e-Xtrema spunea...

@Mirela
Bietul Boc... Aşa lume nedreaptă cu el...