Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

miercuri, 22 aprilie 2015

AU ŞI AMERICANII NEMŢII LOR ROMÂNI!

Nu sunt deloc mândru de mine! Da’ deloc-deloc! Deşi (îmi) promisesem că anul ăsta, pe motiv de buget de austeritate coroborat cu perspectiva unor cheltuieli mai îndreptăţite, n-o să mai dau banii pe prostii, iarăşi nu m-am putut abţine şi mi-am făcut abonament la NHL Gamecenter Live, “playerul” acela despre care am tot scris anul trecut cam pe vremea asta, unde pot urmări meciurile (eliminatorii) din Liga Nord-Americană de Hochei (cum îi spune şi numele).

În plus, după ce m-am convins – din păcate pe propria piele şi, mai ales, (tot) pe propriii bani – că extraopţiunea Eurosport 360 de la Telekom e doar o nouă formă de batjocură la adresa clienţilor, neavând nimic de-a face cu Eurosport Player, în ciuda faptului că prezentarea de pe site te îndreptăţeşte să crezi asta, a trebuit să-mi fac abonament pe o lună şi la serviciul original, deoarece a început CM de Snooker, şi cel puţin în weekenduri transmisiunile de pe canalele principale vor fi afectate de cele de la alte competiţii sportive, în frunte cu Bundesliga. Măcar pe Player ştiu că ambele mese sunt televizate nonstop.

Revenind însă la nemernicii de la Telekom, constat (abia) acum, când am căutat un link pe site-ul lor pentru acest text, că Eurosport 360 nici nu mai figurează drept “pachet suplimentar”, ca până în urmă cu câteva zile, când, în plus, cum spuneam, era prezentat ca un serviciu care “asigură transmisiuni cu diferite camere de luat vederi de la mai multe mese (cum ar veni, de snooker - nota mea) şi de pe mai multe terenuri (de pildă, de tenis - n.m)”, adică exact ceea ce face şi Eurosport Player, astfel încât îmi închipuisem că reprezintă, cumva, un corespondent al acestuia din urmă destinat introducerii în grilele operatorilor de cablu, cu atât mai mult cu cât, atunci când am căutat pe Google, nelăsându-mă la mâna incompetenţilor din Telekom, care, de fapt, nici nu prea auziseră de serviciul pe care propria lor companie îl furniza (astă-iarnă am sunat la absolut toate departamentele, începând cu cel comercial şi terminând cu cel tehnic, discutând cu şase funcţionari diferiţi, şi niciunul nu ştia despre ce vorbesc!), am văzut că prin alte părţi, respectiv în Spania sau Germania, chiar este similar cu Eurosport Player.

La noi, în schimb, abia după ce l-am activat din contul de client contra sumei de 1,5 euro/lună (deşi iniţial scria 7 lei!) – încurajat şi de faptul că, de bine, de rău, “perioada minimă contractuală” în care sunt obligat să-l păstrez a scăzut de la trei luni la una singură, semn că şi-au luat multe înjurături de la îndrăzneţi de-ăştia nesăbuiţi ca mine, care tot am făcut pocinogul, deşi jurasem să nu mai dau nici cinci bani găuriți pe vreun (de)serviciu de la Telekom! – mi-am dat seama că cele trei posturi suplimentare (accesibile doar pe internet) continuă să transmită întruna clipuri din acelea de promovare care pot fi văzute în pauzele de emisie de peste noapte ale Eurosport 1, asta chiar şi când, aşa cum s-a întâmplat în acest weekend, Eurosport Player-ul abunda în competiţii sportive nedifuzate (cel puţin integral) pe canalele principale, de la Superbike şi cursa moto de 24 de ore de la Le Mans (acoperită nonstop), până la, desigur, snooker, Campionatul Mondial de Turisme, nu ştiu ce competiţie de fotbal feminin şi toate meciurile din Bundesliga.

Ce-i drept, de la un moment dat, pe Eurosport 360 1 – pe care, culmea bătăii de joc, îl vedeam gratis şi înainte de abonare, dar am crezut că tocmai de-aia nu apare nimic în afară de clipuri – s-au băgat imagini de la una din cele două mese de snooker. Pe Eurosport 360 2 şi Eurosport 360 3, în schimb, se puteau admira în continuare imagini generice, dar tocmai când, pe seară – după ce, aşa cum v-am spus, fusesem nevoit să-mi fac abonament şi la Eurosport Player –, m-am hotărât să sun la Telekom şi să fac un scandal monstru, acuzând escrocheria şi cerând propriu-zis banii înapoi, respectiv anularea “contractului” ăluia fie şi de doar o lună, surpriză ( şi mai neplăcută): pe cele două “canale” suplimentare amintite au apărut nişte imagini haotice, ca de film franţuzesc de artă. Abia după câteva minute de stupoare m-am lămurit că erau promisele “camere de luat vederi diferite”, amplasate, fiecare, pe spatele câte unui motociclist participant la o competiţie pe care, de altfel, din câte ştiu eu, Eurosport nici nu o difuzează în România (Moto GP, transmis la noi de Digi Sport!). Partea şi mai (ne)interesantă e că imaginile “live” au continuat să fie difuzate chiar şi după ce respectivii motociclişti abandonaseră, pesemne căzând, sau cursa însăşi se terminase, pentru că mai târziu, când, ros de curiozitate, am comutat iarăşi acolo, se puteau vedea următoarele: pe Eurosport 360 2, un petec de cer de noapte înstelat, iar pe Eurosport 360 3, ceea ce părea a fi peretele (ce-i drept, luminat) unuia dintre hangare.

Una peste alta, datorită sau, mai degrabă, din cauza faptului că, totuşi, nu-i aşa?, ceva-ceva apăruse pe toate cele trei posturi ale (de)serviciului suplimentar la care, chipurile, m-am abonat, nu am mai îndrăznit să sun la Telekom pentru reclamaţii, preferând să-mi asum cu stoicism, de bou ce-am fost să pun botul la reclama mincinoasă a unora pe care îi ştiam deja de escroci împuţiţi, paguba de vreo 7 lei, fiindcă, fireşte, cum se împlineşte luna “contractuală” am să-l şi dezactivez. Să le fie lor de-o lumânare-două!

Acum, nu e că de playerele oficiale (chiar şi în sensul că Eurosport 360-ul de la Telekom pare mai degrabă o chestie piratată), pe bani şi mai mulţi, aş fi pe de-a-ntregul mulţumit. Nici pomeneală. Cel de la NHL, de pildă, la care m-am abonat în principal pentru că are şi posibilitatea de a urmări meciurile înregistrate, oarecum “în reluare”, facilitate cu atât mai necesară cu cât orele transmisiunilor în direct sunt imposibile, prezintă în continuare mulţimea de bube (cum ar veni, “bug”-uri) pe care le reclamam şi anul trecut, dovadă incontestabilă că nici în America nu umblă câinii cu covrigi în coadă, iar mama mereu gravidă a cretinilor de pretutindeni a slobozit destui plozi şi pe-acolo. “Cursorul” acela care îţi arată lungimea înregistrării, astfel încât, dacă, să spunem, scorul e 1-0 şi mai sunt doar câteva minute din meci, dar şi din înregistrare, orice om cu un minim de inteligenţă (poate nu şi după standardele americane!) înţelege că nu se va egala şi nu se va intra în prelungiri (la fel cum, dimpotrivă, dacă mai e o oră întreagă de înregistrare, ştie cu anticipaţie că se va egala şi se va intra în prelungiri), stricându-şi tot cheful, pentru că s-a dus dracului suspansul după ce s-a uitat două ore fără să vrea să cunoască dinainte deznodământul, este şi acum la locul lui pe imaginea de pe laptop şi PC. Din fericire, pe cea de pe tablete nu. Aici, în schimb, deşi există opţiunea de a ascunde scorul de la ultima partidă, ea nu se aplică şi la cel general, al seriei, desfăşurată pe sistemul 4 din 7. Prin urmare, nu ştii exact cu cât s-a terminat meciul din seara precedentă, dar ştii sigur cine a bătut! Dovada incontestabilă a stupidităţii absolute a celor care se ocupă de aplicaţie! Aşa se face că iarăşi trebuie să umblu cu tot felul de hârtiuţe și cartonașe pe care să le lipesc pe monitor dacă nu vreau să-mi ruinez plăcerea de a urmări meciul ca şi cum ar fi “live”.

Fără să mai enumăr aici şi acum (din lipsă de timp şi chef, nu de alta) defectele Eurosport Player, pe care am avut neplăcerea să le găsesc neremediate, ba chiar înmulţite, după pauza de câteva luni în care n-am mai fost abonat, aş vrea să-mi exprim o nedumerire de natură… economică, în legătură cu inflaţia galopantă care pare să lovească din plin două dintre ţările despre care până acum trăiam cu iluzia că ar fi printre cele mai stabile din lume, respectiv SUA şi Franţa. Astfel, dacă în ianuarie 2014, abonamentul pe un an de zile la Eurosport Player m-a costat 29,99 euro, anul acesta el s-a scumpit până la 34,99 euro (că de-aia nici nu l-am prelungit), ceea ce, după calculele mele de cetăţean înclinat mai degrabă spre domeniile umaniste, corespunde unei inflaţii de 16,67%, cu care România cred că nu s-a mai confruntat de prin anii ’90! În acelaşi timp (recte interval), şi preţul abonamentului la NHL Gamecenter Live pentru faza eliminatorie (pe tot sezonul e mult mai scump) a crescut de la 24,99 $ la 29,99 $, ceea ce ar însemna o inflaţie încă şi mai mare, de fix 20%! Asta chiar şi dincolo de evoluţia (ne)favorabilă a dolarului, care face ca eu unul, de sonat ce sunt, să dau acum aproape 125 de lei pe un serviciu de care m-am bucurat anul trecut pentru mai puţin de 83, echivalent al unei inflaţii pe care nici nu mai vreau s-o calculez, că mă apucă nervii şi durerea de cap, iar dacă zic ceva în sensul că americanii şi francezii (pe lângă nemţii de la Telekom) ar fi nişte porci, mă taxează lumea drept xenofob sau ceva. Aşa că nu zic. Dar o să revin cu argumente!


P.S. Cred că îmi amintesc corect – chiar dacă uşor tardiv – că abonamentul pe o lună la Eurosport Player costa anul trecut 3,99 euro, în timp ce acum eu am dat pe el 4,99, ceea ce înseamnă o scumpire cu 25%. À la française!

Niciun comentariu: