Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

vineri, 4 mai 2007

Meciul se joacă!

Ieri Curtea Constituţională a decis că propunerea de modificare a Legii referendumului, conform căreia Preşedintele poate fi demis cu jumătate plus unu din voturile exprimate este constituţională.

Fără să-mi schimb radical părerea (proastă) despre Curte, hotărârea mi se pare una corectă. Am scris, am scris şi iar am scris despre anomaliile actualei forme a legii. Inclusiv mult invocata Comisie de la Veneţia recomandă, de pildă, să nu existe bareme de participare pentru validarea unui referendum.

Revenind la analogia pe care o făceam, cu câteva zile în urmă, între ce se întâmplă astăzi pe scena politică şi un meci de fotbal Olanda - Albania, se poate spune că dacă noul articol 10, modificat, va intra în vigoare în timp util, şi se va aplica referendumului din 19 mai, “calificarea” încă se joacă. Misiunea “coaliţiei albaneze”, antiprezidenţiale, s-ar uşura întrucâtva, nemaifiind necesară o victorie în deplasare cu 5-0, ci doar una la limită. Totodată s-ar rezolva şi dilema electoratului ostil preşedintelui suspendat, care n-ar mai avea niciun motiv să nu iasă la vot.

Pe de altă parte însă, judecând mai ales după ultimele două sondaje de opinie, IMAS şi INSOMAR, date publicităţii, e limpede că “olandezul” Băsescu rămâne în continuare mare favorit.

Niciun comentariu: