Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

joi, 14 martie 2024

CARTONAȘUL DE APOI

Poate și fiindcă toată lumea o fi știind ceva ce eu încă n-am aflat, deși parcă-mi amintesc că se vorbea la un moment dat în acest sens, dar chiar și așa, tocmai pentru că interzicerea lui este sau, dacă nu, ar fi o inițiativă mai mult decât proastă, dăunătoare, de câte ori se analizează, la un canal de sport, o fază în care un jucător a comis un fault „criminal” (cu, dar uneori chiar și fără ghilimele), dar nu a fost sancționat cu cartonaș roșu (iar uneori nici măcar cu unul galben) în ciuda faptului că, pe lângă o întreagă brigadă de „cavaleri ai fluierului” din teren, avem, deja de ceva vreme, și ditamai sistemul VAR, iar analiștii din studio se aolesc și se întreabă, pe bună dreptate, desigur, dar retorico-inutil, cum e posibil așa ceva, eu sunt (din ce în ce mai) siderat cum de nu se găsește niciunul, nici măcar dintre cei care oricum pomenesc de inconștiența, violența etc. agresorului, care să ridice și o altă problemă esențială, din punctul meu de vedere, și anume cum de nu sau de ce în România nu există un mecanism prin care un astfel de fotbalist să fie pedepsit, respectiv suspendat sau ceva, măcar după meci, în urma analizării fazelor de către vreo comisie de disciplină care să utilizeze, de ce nu?, chiar imaginile înregistrate de către VAR, asta cu atât mai mult cu cât îmi amintesc bine, mai ales pentru că, dacă nu mă înșel, am mai și scris, că în Premier League exista această procedură încă dinainte să se inventeze sistemul de arbitraj video, și nu de puține ori aflam, chiar și la zile bune după „ultimul fluier al partidei”, că un jucător care a făcut un gest nesportiv, uneori scăpat cu totul din vedere de către arbitrii, astfel încât în timpul jocului centralul nu acordase nici măcar un fault sau henț, darămite vreun cartonaș, e suspendat chiar și câte trei sau cinci etape întregi.

Prostia cu „înregistrările video nu pot constitui probe”, care se practică, din cu totul alte considerente de posibilă trucare, prin sistemele judiciare, nu cred că are vreo acoperire logică de bun-simț, mai ales, cum spuneam, de când tehnologia înregistrărilor de orice fel, de la „goal-line” la „semi-automated offside,” face de ceva vreme regulile în fotbal, adeseori chiar acordând sau, dimpotrivă, anulând goluri care altădată ar fi fost anulate sau, dimpotrivă, acordate pe nedrept, așa încât o sancționare binemeritată a unui cotonogar sau huligan care a fost „iertat” în timpul partidei nu cred să fie vreo gaură-n cer.

Niciun comentariu: