Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

sâmbătă, 16 martie 2024

MODELUL „ȘUCU”

Pentru că tot l-am auzit la un moment dat, pe la începuturile carierei sale de finanțator, (co-)patron, acționar majoritar sau ce-o mai fi el la Rapid, pe domnul Dan Șucu mărturisind sau pretinzând, oricum cu aer insinuant, că nu înțelege „modelul de business” al omologului său de la CFR Cluj (al cărui nume îmi scapă și mi-e lene să-l caut, dar chiar n-are nicio importanță), iar ceva mai de curând plângea cu lacrimi de crocodil de grija celor de la Dinamo, care nu fuseseră de acord să le vândă giuleștenilor mai multe bilete decât cota obligatorie în calitate de oaspeți pe Arena Națională, astfel încât, vezi Doamne, pierduseră o căciuliță de bani care le-ar fi prins tare bine ca echipă în insolvență și-așa mai departe, ceea ce demonstra că încă nu înțelesese nici altceva, nu doar „modelele de business” ale altora, și anume că în fotbal există și lucruri mai importante (în special pentru suporteri) decât banii făcuți grămadă, a venit rândul meu să-mi exprim nelămuririle în legătură cu propriul lui „model de business”, după ce l-am auzit declarând că, în calitate de finanțator, (co-)patron... etc., „sponsorizează” cu o sumă consistentă fiecare deplasare a galeriei rapidiste prin țară.

Ce aș vrea eu să mai aflu este dacă domnul Șucu plănuiește cumva ca pe viitor biletele de pe stadionul Giulești să fie oferite susținătorilor echipei nu contra cost și eventual nici măcar în mod gratuit, ci de-a dreptul însoțite de sume (consistente) de bani oferite „cumpărătorilor”, mai ales că, se știe, suporterii rapidiști sunt în general oameni de condiție materială modestă și oricum reprezintă al doisprezecelea jucător, care trebuie remunerat ca atare, asemenea oricărui Krasniqi, Rrahmani sau Săpunaru. De asemenea, produsele „promoționale”, de genul tricourilor, treningurilor, fularelor, căciulițelor etc., cu însemnele clubului să fie donate, în limita stocurilor disponibile (dar, firește, suplimentabile), la casele de bilete și în magazinele deschise cu mare tam-tam, precum cel din Gara de Nord. După care, firește, domnul Șucu să vină prin tot felul de emisiuni să ne dea lecții de economie de piață și succes în afaceri.

Niciun comentariu: