Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

miercuri, 30 ianuarie 2013

CE SĂ NU FACI CU ZECE LEI

Tare aş vrea să ştiu (deşi nu chiar într-atât încât să mă apuc să fac singur o investigaţie în sensul ăsta) de unde a mai răsărit, cui aparţine şi ce mare profit sau alte beneficii dubioase poate să-i aducă proprietarului pachetul de canale de filme (vechi şi proaste) FilmBox. Eu m-am pricopsit cu el în urmă cu vreun an, când l-am primit gratis în cadrul unei promoţii de la UPC, dar în mod (a)normal, pentru a te abona la cele patru programe din componenţa lui (între care şi unul transmis în format HD!) trebuie să scoţi din buzunar zece lei pe lună, bani care ar putea fi utilizaţi cu tot atâta folos dacă te-ai şterge cu ei la fund, i-ai arunca în closet şi ai trage apa, fără să te mai oboseşti să-i dai pe hârtie igienică.

Cea mai mică dintre problemele lui e aceea că toate filmele sunt de categorie B şi C (presupunând că nu există Y şi Z) de pe la-nceputul anilor 2000 (deşi fireşte că în reclame eşti minţit că vei avea parte de cele mai recente producţii cinematografice) şi se plimbă la nesfârşit de pe un post pe altul, astfel încât dacă anul trecut pe vremea asta am pierdut unul pe FilmBox Family, îl pot vedea cu siguranţă azi sau cel târziu mâine pe FilmBox Extra 1. Ori invers. Pe FilmBox HD nu-l pot vedea, dar nu pentru că nu ar fi programat în interval de cel mult două săptămâni, ci pentru că aici avem de-a face cu un fenomen aparte: coloana sonoră a filmelor nu se sincronizează nici cu imaginea, nici cu subtitrarea. Fiecare dintre cele trei componente se derulează absolut independent de celelalte, aşa că pe la jumătatea filmului (socotind după imagine) poţi să citeşti replicile de la început şi să auzi sunetele şi dialogurile dinspre sfârşit. Chestie care persistă din prima zi (aşadar de peste un an!) şi tinde să se extindă şi la celelalte canale, unde deocamdată pare să fie introdusă doar experimental, fiindcă decalajele nu sunt decât de câte o scenă-două.

Asta îmi aminteşte de un alt pachet similar de mare succes, pe ruinele căruia nu m-ar mira să fi apărut ăsta, şi anume CineStar – ActionStar – ComedyStar, care a dăinuit vreo doi-trei ani, dispărând apoi subit. Pentru ăla chiar am plătit abonament trei luni (perioada minimă obligatorie), în care am şi văzut câteva filme oricum mai noi (la vremea respectivă) şi mai interesante decât oferă mizeria de FilmBox, până când, tot aşa, au început să se repete întruna, de le mai regăseam prin ghidurile TV şi la multă vreme după ce-mi reziliasem contractul.

Pentru că nu-mi imaginez să existe vreun întreprinzător atât de idiot încât să creadă că asemenea “afaceri” pot fi de succes, mai ales pe termen lung, am vaga bănuială că la mijloc e ceva necurat.


P.S. În legătură cu pachetul CineStar, puteţi găsi aici un articol foarte hazliu, care spune multe şi despre halul cum se prezintă Wikipedia în limba română: după ce e descris drept “un post de televiziune care difuzează (la prezent – N.B.) cele mai recente filme”, textul se încheie apoteotic cu “[…] CineStar a încetat emisia”.

Niciun comentariu: