Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

marți, 22 ianuarie 2013

(NIMIC) DESPRE EXPERŢI

Pentru că tot am pomenit ieri, oarecum tangenţial cu tema principală, despre tenis şi Eurosport, trebuie să remarc o dată în plus apetenţa deosebită a responsabililor de la secţiunea în limba română ai postului respectiv pentru cooptarea unor “experţi” de tot râsul în rândul comentatorilor.

Pe lângă caraghioşii de la schi, despre care am tot scris, cei de la atletism şi vreo doi mai nou apăruţi de la snooker, despre care n-am apucat încă s-o fac, există un individ cu aere de mare cunoscător şi care se prea poate să fi fost cândva un antrenor de copii foarte mici sau chiar jucător de tenis (cu piciorul) de renume stradal (recunosc că nu ştiu cum îl cheamă, însă pentru că, la fel ca Robert Turcescu, am fost înzestrat şi eu cu oareşce ureche muzicală, sunt sigur că nu e nici Năstase, nici Ţiriac şi nici măcar Hărădău sau Cristian Tudor Popescu), dar care cu glas tărăgănat, încât fiecare frază de-a lui se întinde pe durata unui ghem întreg cu prelungiri, ne plictiseşte cu observaţii puerile, cum ar fi că un cutare jucător ar trebui să trimită mingea mai des (decât adversarul) peste fileu, pentru a emite pretenţii la victorie. Sau ne povesteşte ce rol important are alimentaţia în dezvoltarea copiilor care practică tenisul. Asta când nu debitează de-a dreptul nişte gogomănii monstruoase, cum s-a întâmplat într-una din zilele trecute, când, grăbindu-se să dea legătura pe o altă arenă, a simţit nevoia să ne anunţe scorul de-acolo, spunând că Maria Sharapova conduce cu… 7-0.

Pentru cei mai puţin familiarizaţi cu domeniul chiar şi decât “expertul” Eurosport, fac precizarea că în tenis practic nu există acest scor. Seturile pot ajunge cel mult la 6-0, iar într-un tie-break se poate înregistra într-adevăr un 7-0, dar înseamnă că e şi câştigat, astfel încât formularea “conduce cu” e cel puţin improprie. Ce se întâmplase în cazul de faţă era că Sharapova câştigase primul set cu 6-0 şi conducea în cel de-al doilea cu 1-0, situaţie care mă face să mă îndoiesc totuşi serios că individul are sau a avut vreodată o legătură cât de măruntă cu sportul (alb).

Niciun comentariu: