BELGRAVISTAN EXISTĂ! IATĂ DOVADA:
Sincer să fiu, chiar nu credeam, în ciuda
unor bănuieli altminteri temeinice, bazate pe anumite experienţe proprii neplăcute relatate pe larg în paginile acestui blog, însă acum am intrat în posesia dovezii
incontestabile că Belgravistan nu este un stat fictiv, inventat de Digi Mobil
din raţiuni publicitare, ci există cu adevărat!
Fără să intru (deocamdată) în amănunte
pentru a explica de ce am făcut prostia să păstrez abonamentul chipurile Nelimitat
de la ei, deşi, în urma intervenţiei ANPC, obţinusem dreptul de a rezilia
contractul fără penalităţi, voi spune doar că, la sfârşitul săptămânii trecute,
după aproape jumătate de lună întreagă în care n-am mai avut vreun conflict
(major) sau vreo nemulţumire (insuportabilă), încât ajunsesem să mă şi felicit
pentru decizia de a continua relaţia contractuală, am descoperit deodată ceea
ce iniţial (vorba lui Gică Craioveanu în reclamă) am crezut că este o nouă
tentativă a companiei de a mă trage pe sfoară: contorul de date mobile părea să
nu se fi resetat la data corespunzătoare, astfel încât traficul de internet din
noua lună se adăuga pur şi simplu la cel din luna precedentă în loc să
pornească de la zero, riscul fiind, printre altele, să ating în mod prematur şi
cu desăvârşire artificial limita de 5 GB, după care vitezele de download şi
upload scad la niveluri la care internetul devine de neutilizat, o pagină obişnuită
încărcându-se şi într-un minut. (Pentru cei mai puţin familiarizaţi cu
internetul mobil, asta e ca şi cum ai avea 100 de minute de convorbiri pe lună,
vorbeşti 98, numai că luna următoare, în loc să ai iarăşi 100 ca urmare a
“resetării” contorului, constaţi că mai ai numai 2.)
Ce-i drept, dat fiind că nu consumasem decât
vreo 300 MB, pericolul nu era chiar iminent, însă ce s-ar fi întâmplat dacă aş
fi consumat, să spunem, 4,9 GB sau, eventual, aş fi depăşit deja cota de “trafic
recomandat”?; însemna că în toată luna următoare rămâneam, practic, fără
internet. Ca un mic detaliu aparent insignifiant, dar care, zic eu, demonstrează
cât de incompetenţi sunt tehnicienii de la Digi Mobil în raport cu “softurile” şi
computerele pe care ar trebui să le stăpânască, dar de care sunt, de fapt,
conduşi orbeşte şi incapabili să se opună sau măcar să-şi explice fenomenele la
care asistă, trebuie să spun că şi aşa contoarele de date mobile se resetează
la nişte date calendaristice absolut aleatorii, fără nicio legătură cu perioada
de facturare sau măcar cu momentul semnării contractului. Aşa, de pildă, în
cazul abonamentului meu, data de facturare este 1 (odată cu toate celelalte
servicii), contractul a fost semnat pe un 21 (mai), în timp ce resetarea
traficului de internet are (sau ar trebui să aibă) loc, hodoronc-tronc, pe 15,
în timp ce la abonamentul soţiei se petrece pe 25, zile ce ne-au fost comunicate
oficial, fără nicio explicaţie suplimentară, deci nu se bazează pe deducţiile
mele. În fine.
Pentru că nu dau nici doi bani pe metodele
de calcul ale traficului de net folosite de Digi Mobil (din păcate singurele
care stau la baza facturării) şi cu atât mai puţin pe onestitatea folosirii lor
chiar şi dacă ar fi viabile, păstrez cu mare atenţie şi o evidenţă proprie
realizată cu ajutorul unei aplicaţii preinstalate pe telefonul meu Samsung
relativ performant, dar şi al altor două descărcate de pe Google Play,
“coincidenţa” fericită fiind că în cea mai mare parte a timpului toate trei
arată aceleaşi valori, în general foarte apropiate şi de cele oficiale.
Săptămâna trecută, însă, surpriză: în urma
unui apel la serviciul Cost Control, mi s-a comunicat faptul că pe data de 15 octombrie,
până la ora 03.00 – aşadar, în intervalul orar 00.00 (când se presupune că se
resetează contoarele) şi 03.00 – consumasem deja 325 MB, ceea ce n-ar fi fost
chiar imposibil, doar că fix în perioada aceea a miezului de noapte dormisem buştean.
Pentru că şi Cost Controlul de la Digi e departe de a fi infailibil, uneori
actualizându-se şi cu două zile întârziere, deşi teoretic ar trebui s-o facă
din trei în trei ore, am avut răbdare până a doua zi (16 octombrie), când, însă, am constatat
că la cei 325 MB se adăugaseră încă 4, adică exact cât consumasem în ziua
respectivă, dovadă că nu putea fi vorba de un simplu blocaj temporar al indexului.
Pe de altă parte, ca să mă asigur că sunt
în posesia tuturor informaţiilor atunci când mă voi lua iarăşi în gură cu
funcţionarii imbecili de-acolo în urma sesizării scrise pe care deja o depusesem
în contul de client, m-am apucat să fac verificări mai aprofundate pe
aplicaţiile mele de măsurare a traficului, ocazie cu care am descoperit că
valoarea aceea de 325 MB reprezenta exact volumul de date utilizat în seara zilei
de 14 octombrie, între orele 22.10 şi 23.30, atunci când, nemaiavând destule televizoare în dormitor faţă
de numărul meciurilor de fotbal din preliminariile EURO 2016 transmise pe
canalele Digi Sport, apelasem la telefonul mobil, singurul cu care pot accesa
aplicaţia Digi Online, pentru că internetul meu fix e furnizat de UPC. (În
paranteză fie spus şi fără cine ştie ce relevanţă, m-aş fi uitat de la 21.45, când
au început, dar n-am reuşit să-l dau afară la timp pe un amic foarte vorbăreţ
venit şi rămas în mod abuziv de excesiv în vizită.)
Totodată, traficul înregistrat inclusiv la
Cost Control pe data de 14 octombrie, pe la prânz, când avusesem de asemenea inspiraţia să
verific, era de numai 166 MB, în timp ce la sfârşitul zilei, înainte de
culcare, traficul lunar, măsurat însă de telefonul meu şi aplicaţiile
suplimentare, totaliza 491 MB, în condiţiile în care, în afara conectării
pentru meciuri, nu mai folosisem netul peste zi. Diferenţa: fix cei 325 MB “transferaţi”,
după socoteala oficială, în luna următoare.
Ca să n-o mai lungesc, şi făcând
precizarea că încă aştept poziţia reprezentanţilor Digi, care însă pot să pun
pariu că n-au înţeles nimic şi o să încerce, ca de obicei, să mă aburescă,
insistând să mă convingă că oi fi folosit internetul în somn, singura explicaţie
pentru cele întâmplate (care explicație, în mod ciudat, nici nu-i culpabilizează total pe
cei de la Digi) este că ceasurile de la toată aparatura din sistemul companiei sunt potrivite după
fusul orar al… Belgravistanului, acelaşi cu al oraşelor – absolut reale (și ele)! – Islamabad, Tașkent, Kabul, Karachi şi Lahore. Astfel, ora României 22.00
corespunde cu ora Belgravistanului 00.00 din ziua următoare, motiv pentru care
tot traficul consumat de mine între orele 22.10 şi 23.30 în ziua de 14 ca să mă
uit la meciuri figurează în scriptele Digi ca fiind consumat – presupun, bazându-mă
deocamdată numai pe logică – între orele 00.10 şi 01.30 din data de 15, atunci când eu
de fapt mă culcasem şi, aşa cum fac întotdeauna, deconectasem peste noapte serviciul de
date, concluzia fiind că pârdalnicele de contoare s-au resetat, într-adevăr, în
data de 15, ora 00.00, dar, cum spuneam, după un alt fus orar. În orice caz, şi
la ora actuală valorile de la Cost Control îmi arată cu cei 325 MB “în plus” pe
luna aceasta şi cu siguranţă aşa va fi până la finalul “lunii” în curs (adică
pe 15 noiembrie).
Din păcate, dovada finală irefutabilă că
am dreptate, şi anume desfăşurătorul din factura următoare, unde am convingerea
că traficul de date pentru perioada 15 septembrie-15 octombrie va fi de numai
166 MB (nu 491, ca pe aplicaţiile mele), adică atât cât consumasem de fapt până
pe data de 14, la ora (României) 22.00, îmi va parveni abia luna viitoare. Partea
bună e că între timp m-am liniştit şi măcar nu mai stau ca pe ghimpi aşteptând
telefonul celor de la Digi. Sunt doar curios să văd cu ce bazaconii vor încerca
să mă prostească, iarăşi, în faţă. Vă ţin la curent.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu