Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

duminică, 29 martie 2020

FLEGME, ZIARE ȘI BĂTRÂNEI

... 35. Oare n-ar fi bine ca, măcar pe durata stării de urgenţă, cel puţin formal, scriptic, legislativ, printr-un punct al unei ordonanţe (militare?!), din motive lesne de înţeles de igienă şi sanitare, să fie interzis scuipatul pe stradă? În Bucureşti, pe trotuare, petele de flegmă sunt mai numeroase decât găinaţii de porumbei şi vrăbiuţe, semn al incontestabilului nivel de civilizaţie atins de mândra noastră naţiune.

36. Așa cum am fost luat mereu prin surprindere de nişte puncte din ordonanţele (militare?!) de până acum când aflam că s-a mai închis câte ceva despre care nici nu-mi imaginam că la vremea respectivă rămăsese deschis, gen aeroporturi (sau măcar zboruri către/dinspre destinaţii periculoase), malluri sau, mai nou, parcurile, încă nu reuşesc să înţeleg de ce mai sunt funcţionale… chioşcurile de ziare, de ai căror vânzători și clienți (la unul chiar era oarece coadă!) m-am lovit întruna ieri, când mi-am făcut şi eu mica ieşire săptămânală, substitut al celor cu bicicleta, din weekenduri, practic recomandate imperios la un moment dat de o doamnă doctor, care mi-a spus că, la modul meu de viaţă, conform căruia nu ieşeam din casă cu lunile, dacă n-o să încep s-o fac măcar de două ori pe săptămână… [Chiar aşa s-a exprimat, lăsând fraza în suspensie, doar că din context, pentru că discutam despre chestiuni literalmente de viaţă şi de moarte, se (sub)înţelegea foarte clar ce sugerează.] Revenind la chioşcurile de ziare: ce mama dracului??!!

37. Încă nu ştiu cum e, dar am impresia că, de la o vârstă (înaintată), oamenii chiar ajung să nu mai aibă răbdare în aşteptarea obştescului sfârşit. Cam de-ăştia trebuie că sunt bătrâneii pe care i-am tot întâlnit în ieşirea mea matinală, ducându-se şi venind de nicăieri (că n-aveau nici măcar celebrele sacoşele, iar cabinetele medicale presupun că sunt închise duminica) agale şi între cu totul alte ore decât cele alocate. Asta, fireşte, doar dacă nu cumva erau nişte mai tinerei de 40-50 de ani decrepiţi în ultimul hal.


P.S. 38. Vorbind despre transportul în comun (altă sursă principală de COVID-19, dacă m-ar întreba cineva pe mine), madam Firea ne asigura că numărul autobuzelor… a scăzut, dată fiind reducerea circulaţiei de persoane, dumneaei neînțelegând încă, pesemne, că acum nu e vorba de poluare, pentru care o astfel de reducere e benefică, ci de coronavirus, pentru care… dimpotrivă, că şansele de a se crea înghesuială cresc.

Niciun comentariu: