CU TRENULEȚUL PRIN ORAȘ
Printre nenumăratele prevederi absolut stupide sau, poate, doar scăpări inadmisibile ale regulamentelor de Formula 1, cum ar fi și aceea că, în cazul apariției unui incident de steag roșu, inclusiv în primul tur, restartul se va lua cu mașinile aranjate în pozițiile în care s-au aflat... pe turul anterior, respectiv pe grilă, astfel încât chiar și eventualul gogoman care a intrat de unul singur în glisierele de protecție, cauzând oprirea cursei și ajungând, altminteri în mod binemeritat, pe ultimul loc și în pericol de a abandona, își poate repara mașina ca să pornească din poziția pe care s-a aflat inițial ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat... din vina lui, este și cea că, în același caz al apariției unui steag roșu în primul tur, mașinile intrate la boxe pot efectua schimbul de cauciucuri obligatoriu, de pe o compoziție pe alta, astfel încât, așa cum s-a întâmplat duminică, la Monaco, unde am avut parte de cea mai plictisitoare cursă din ultimii cei mai plictisitori ani de F1, un fel de plimbare cu trenulețul prin altminteri pitorescul oraș din care mi-aș fi dorit mai multe imagini decât de pe circuitul pe care nu se petrecea nimic, concurenții pot parcurge tot restul traseului, adicătelea, practic, integralitatea lui, fără să mai intre sau, eventual – în etapele mai normale, unde un singur schimb nu e suficient indiferent de câtă „gestiune de pneuri” s-ar face –, intrând o dată mai puțin, chiar și în cazul în care oficialii F1 ar ajunge, în sfârșit, așa cum personal sugerez de multă vreme, la înțelepciunea de a obliga echipele să utilizeze TOATE cele trei compoziții de cauciuc, dat fiind că, în ultimii ani, opririle la boxe, cu consecventele schimbări inerente de poziții, măcar vremelnice, au devenit cam cele mai interesante momente ale unui Mare Premiu.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu