Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

miercuri, 19 februarie 2014

VIVAT CAPRA VECINULUI!

Pentru că sunt un adept al liberalismului, recunosc dreptul oricui de a fi idiot. Aş prefera doar să n-o facă pe banii mei. Mă refer (din nou) la indivizii din TVR care se ocupă cu programarea şi distribuirea transmisiunilor sportive (de la Jocurile Olimpice de iarnă, de pildă) pe cele nu mai puţin de patru canale, în principiu diferite, şi în special pe TVR HD. Spun “în principiu”, fiindcă n-am reuşit încă să înţeleg de ce pe acesta din urmă nu sunt difuzate niciodată probe şi competiţii în exclusivitate, ci numai preluări, în paralel, de pe unul din celelalte trei. Singurele momente când acolo e ceva diferit sunt cele când pe TVR 1, 2 sau 3 se ia câte o pauză de publicitate, în timp ce pe TVR HD transmisia continuă, cu menţiunea “live” în loc de “direct”. Semn că dacă se vrea se poate.

Acum, faptul că, de pildă, încă de la primele meciuri ale turneului de hochei m-am enervat cumplit, deoarece erau transmise doar pe TVR 1, în timp ce pe TVR HD se preluau competiţiile de orice altceva, inclusiv de sporturi cu desăvârşire exotice, practicate de indivizi cu înfăţişări dubioase, de (foşti) puşcăriaşi, transmise pe TVR 2 şi chiar 3, l-am trecut oarecum cu vederea, punându-mi frustrarea pe seama subiectivismului, dat fiind că sunt fan declarat al hocheiului şi mi se pare că e disciplina cea mai pretabilă la transmisiuni de înaltă definiţie, măcar pentru că aşa se vede mai bine pucul acela mititel, însă atunci când politica de “exclusivitate” a meciurilor de hochei pentru TVR 1 a continuat chiar şi dacă, la aceeaşi oră, pe TVR HD nu erau date decât reluări ale unor transmisiuni anterioare, uneori chiar ale altor meciuri de hochei (?!), m-am convins definitiv că inteligenţa nu se numără printre calităţile cerute angajaţilor din Calea Dorobanţilor.

Asta ca să nu mai spun că, ieri, cel mai important meci eliminatoriu din optimi, războiul ceho-slovac, încheiat cu un spectaculos 5-3, n-a fost difuzat în direct pe niciunul dintre programe, ci doar înregistrat, mult după miezul nopţii, în condiţiile în care, la ora partidei (şi a celei desfăşurate în paralel, dintre Elveţia şi Letonia, transmis de TVR 1 tot într-o înregistrare, pe la două noaptea!), niciunul dintre canalele TVR nu era ocupat cu vreo altă transmisiune sportivă, iar pe TVR HD s-au difuzat, în cea mai mare parte a timpului, tot reluări. Sau te pomeneşti că brusc, dintr-o dată şi pe neaşteptate, acum, că probele de slopestyle feminin şi half-pipe masculin s-au încheiat, iar turneul de hochei ajunge în fazele finale, s-o fi trezit vreun imbecil mai mare (în sensul că ocupă o funcţie de conducere) să observe că Televiziunea Română nu e una de sport, şi telespectatorii abia aşteaptă o emisiune de dezbateri pe tema frământărilor din sânul filialei comunale Bâtca Mare a Partidului Piticilor Fără Barbă din România (PPFBR) sau un film documentar polonez despre triburile din nordul Namibiei, realizat în 1974.

Cert este că eu a trebuit să mă orientez iarăşi, ca în urmă cu mai bine de două decenii, pe vremea bătrânului odios (cei de-acum sunt un pic mai tineri), spre posturile străine, în speţă Duna TV, din Ungaria, prilej cu care am descoperit cu mare uimire şi neplăcere două lucruri:

1. Singura dată când am şi eu de ce să mă uit – cu sonorul închis, desigur, fiindcă limba maghiară, la fel ca şi cea rusă, îmi provoacă reacţii adverse insuportabile, de la dureri de cap la senzaţii acute de vomă – la postul amintit, constat că pe UPC se vede cu întreruperi şi purici, exact ca bulgarii odinioară, că tot vorbeam.

2. Postul Duna TV recepţionat (perfect) pe RCS are cu totul şi cu totul alt conţinut decât postul Duna TV recepţionat (mizerabil) pe UPC. Cum spuneam, cu bafta mea caracteristică, de oarecare interes pentru mine zilele astea e cel din urmă.

În concluzie, gândurile mele urâte şi urările de rău se îndreaptă, în egală măsură, atât spre, sau mai bine zis împotriva TVR cât şi a UPC.


ACTUALIZARE: Nici nu ştiu dacă să mă bucur sau să mă enervez şi mai rău, dar adineauri, la fix o zi și jumătate după ce mai mult n-am putut să văd meciul de hochei pe Duna TV, în urma unei verificări făcute înainte de a suna la UPC pentru reclamaţii, am constatat că postul are o imagine perfectă. Probabil până data viitoare când voi mai avea ceva de văzut acolo!

Niciun comentariu: