Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

luni, 3 iunie 2024

VOTEZ CU NEMȚII

Doar pentru că atunci când am comutat, de fapt zapând, prima oară după câteva luni bune și numai fiindcă zilele astea e o pauză de competiții (sau măcar emisiuni de comentarii) sportive interesante seara, pe Antena 3, Mircea Badea tocmai mormăia ceva despre buletinele meteo și caniculă și coduri portocalii, parcă, am apucat să stau poate trei minute întregi înainte să-l aud spunând prima gogomănie monumentală, spre deosebire de ultima dată trecută, când îmi amintesc foarte bine că într-un interval similar spusese deja vreo zece, acum fiind vorba despre faptul că, vezi Doamne, cu toate că românii au mereu de bombănit câte ceva în legătură cu deciziile luate la nivelul Uniunii Europene și care-i privesc în mod direct, influențându-le (în rău) viețile de zi cu zi, cum ar fi tâmpenia cu făina de greieri sau, aș adăuga eu, nebunia cu capacele de la sticlele de băuturi răcoritoare și cea cu garanția la ambalaje (dacă asta din urmă n-o fi chiar o inițiativă imbecilă neaoșă), se arată cu totul dezinteresați de alegerile europarlamentare, ceea ce, firește, mi-a amintit de toți dobitocii, cu tot cu unii (foști) prieteni de-ai mei (de pe Facebook), care susțin(eau) că oamenii care nu merg la vot, inclusiv sau mai ales la rundele de alegeri interne, locale, parlamentare și/sau prezidențiale, nu au voie să se plângă mai târziu și să-i critice pe politicieni pentru ceea ce (nu) fac, lucru despre care am mai scris cândva, așa că acum, când am depășit de mult nivelul scârbei de-atunci, ajungând la cote cu mult mai înalte, n-aș putea decât să mă rezum la sudălmi birjărești la adresa lor, doar că de data asta, apropo de europarlamentare, aș adăuga, ca argument propriu pentru abținerea de la vot cu iz de boicot și de silă, că oricum prefer să risc și să merg pe mâna unor (euro)parlamentari germani, francezi, italieni și așa mai departe, decât să-mi imaginez că salvarea de la decizii aberante precum cele de mai sus ar putea să vină de la câțiva politicieni români,  indiferent de culoare, despre care părerea mea e categoric cu mult mai proastă și formată în urma unei experiențe directe pe propria-mi piele incomparabil mai vaste, practic de... când mă știu.

Niciun comentariu: