Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

marți, 19 ianuarie 2010

UN "AVATAR" CA O FLACĂRĂ VIOLETĂ

Aşa cum era de aşteptat, o catastrofă cinematografică precum “Avatar” – compendiu de plagiate nu doar după nu ştiu ce scrieri SF ale fraţilor Strugatsky, cum citeam, ci şi după multe alte filme, de la “Apocalypto” şi “Ultimul samurai” până la “Războiul stelelor” sau “Top Gun” (o scenă de zbor cu păsăroii de-un ridicol scuzabil numai dacă s-o fi vrut o parodie la celebra peliculă, dar am îndoieli serioase) şi trecând prin toate cele cu familii care au modesta căsuţă nefericit plasată, ori pe vreun zăcământ de petrol gata de a fi exploatat, ori într-o zonă unde un antreprenor fără scrupule intenţionează să construiască un modern ansamblu rezidenţial, başca muzica imitând-o jalnic pe aceea din Titanicul aceluiaşi James Cameron (care, în altă paranteză fie spus, ca mare regizor premiat şi el desigur, are talentul rar de a-i ghida pe actori spre cele mai penibile interpretări din carierele lor, dar ce mai contează) – nu putea rata Globul de Aur pentru cel mai bun film. OK, am înţeles, 3D şi tot tacâmul, dar asta e ca şi cum ai premia o carte foarte proastă numai pentru că e tipărită pe hârtie aurită. Norocul că la Oscar măcar există premii dedicate pentru imagine, costume, machiaj sau efecte speciale, pe care n-are decât să le obţină, lăsându-le pe cele importante altora, e doar iluzoriu, mă tem.

Cât despre nebunia astalaltă, de la noi, cu Prostănacul care a aruncat cu Flacăra Violetă în televiziunile pline de comentatori unul mai înţelept ca altul, care se străduiesc s-o păstreze vie cât mai multă vreme pentru tolomacii din partea greşită a ecranului, singura mea curiozitate e următoarea: între timp cozile de la vaccinarea împotriva gripei porcine s-au terminat?

5 comentarii:

manu spunea...

nici mie nu mi-a placut filmul.parca e pentru copii.

marianairina spunea...

e o poveste.am intrat in sala pregatita pentru dezamagire dar pt ca am avut inspiratia sa-l vad imax am iesit cu senzatia de zbor. idea era ca oricum in viata noastra nu poti ramane in lumea virtuala chiar daca acolo e persoana iubita sau ai puteri deosebite.povestea si efectele speciale mi-au placut.oi fi un copil mai mare care adora sa se rasfete cu povesti la cinema.muzica e o copie a celei din titanic.dar cui ii pasa cand mesajul era frumos si romantic "i see you"-in loc de i love u-parca mai sincer si profund

e-Xtrema spunea...

@manu
Da, probabil ar trebui pus un avertisment gen “nerecomandat persoanelor peste 14 ani neînsoţite de copii”…
@ marianairina
Şi eu tot la IMAX l-am văzut, dar n-am ieşit decât cu o uşoară durere de cap. Păcat de cei, şi-aşa tot mai puţini, care se încăpăţânează să încerce măcar să facă filme bune… Publicul şi chiar juriile de “profesionişti” preferă, iată,… altceva…

Ingridd spunea...

probabil ca e conceput pentru o anumita categorie de "consumatori de gen"...personal, nu-l gasesc impresionant; (poate) sunt depasita ??? respect totusi "parerile impartite" :)

e-Xtrema spunea...

@Ingridd
Şi eu respect “părerile împărţite”, cum bine spui, dar numai când sunt ale spectatorilor obişnuiţi, nu ale “specialiştilor”.