Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

joi, 19 mai 2011

CU BICICLETA PESTE PIETONI

Cam cât de prost (şi nu doar ca primar) poate fi cineva ca să considere că aşa s-a rezolvat – şi deci se poate bifa de pe lista promisiunilor electorale, mai ales că se apropie o nouă campanie – problema pistelor de biciclete în sectorul 2?! Eu aş spune că extrem de prost. Onţanu.

Că nu se putea lua o fâşie din carosabil, şi aşa supraaglomerat, am înţeles. Dar măcar ar fi trebuit trasate cât mai aproape de bordură, nicidecum de vitrine, intrări în magazine şi scări de bloc. Numai că acolo, la marginea trotuarului, sunt parcate maşini! Şi aşa ajungem la chestiunea parcărilor, pe care numai madam Udrea a “rezolvat-o”, odinioară, trasând tot nişte dungi pe asfalt.

Acum, poate că nici pietonii nu sunt încă obişnuiţi, ca să nu spun educaţi, dar de pildă eu însumi, ca un cetăţean relativ conştiincios ce mă aflu, cu respect faţă de reguli, chiar îmi dau silinţa să nu calc pe aceste “piste” – fie şi numai pentru că mereu am senzaţia că sunt gata să mă pomenesc cu vreun ghidon în şale – însă de cele mai multe ori îmi este absolut imposibil. De altfel, fotografiile nici nu sunt făcute, aşa cum s-ar putea crede, la o oră de vârf. Dimpotrivă.

Singurul element de noutate adus e că de-acum nu mă voi mai înjura doar cu şoferii, care circulă pe trotuar de parcă ar fi o bandă suplimentară de bulevard, ci şi cu bicicliştii (deocamdată, din fericire, puţin numeroşi spre inexistenţi), care vor trăi cu impresia că printre liniile alea galbene au prioritate!

Niciun comentariu: