Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

duminică, 28 februarie 2016

OSCARURILE MELE

Dat fiind că, pe ultima sută de metri, am izbutit să termin de văzut și anul acesta toate filmele de Oscar, voi consemna preferințele mele, cu doar câteva ore înaintea debutului ceremoniei de decernare a premiilor. În paranteze, mici considerațiuni:


Cel mai bun actor în rol principal: Matt Damon – “The Martian”. (Conform teoriei mele că rolurile “normale” sunt mai elocvente în privința măiestriei interpretării decât cele “excepționale”. De suferit întruna suferă magistral și Bruce Willis în seria “Die Hard”.)

Cel mai bun actor în rol secundar: Mark Rylance – “Bridge of Spies”.   (Pentru că, deși nu-l știam dinainte, de îndată ce l-am văzut în rol am zis că merită un Oscar. Altfel l-aș fi preferat pe Christian Bale sau chiar Sylvester Stallone.)

Cea mai bună actriţă în rol principal: Brie Larson – “Room” (Fără concurență reală.)

Cea mai bună actriţă în rol secundar: Kate Winslet – “Steve Jobs”. (Din toate punctele de vedere.)

Cel mai bun scenariu original: “Ex Machina”. (Cam singura poveste cu adevărat originală în marea de “true stories”.)

Cel mai bun scenariu adaptat: “The Martian”. (Sigur că n-am citit materialele originale, dar ăsta mi s-a părut cel mai complex dintre cele care au fost adaptate cu succes.)

Cel mai bun regizor: Alejandro G. Iñárritu – “The Revenant”. (Pentru... efort.)

Cel mai bun film: “The Martian”. (Fiindcă mi-a plăcut mai mult decât “The Revenant” și mi se pare mai... memorabil decât “Spotlight” și “The Big Short”.)


ACTUALIZARE: Iată lista câştigătorilor adevăraţi:

Cel mai bun actor în rol principal: Leonardo DiCaprio – “The Revenant”.

Cel mai bun actor în rol secundar: Mark Rylance – “Bridge of Spies”. 

Cea mai bună actriţă în rol principal: Brie Larson – “Room”

Cea mai bună actriţă în rol secundar: Alicia Vikander – “The Danish Girl”. 

Cel mai bun scenariu original: “Spotlight”.

Cel mai bun scenariu adaptat: “The Big Short”.

Cel mai bun regizor: Alejandro G. Iñárritu – The Revenant”.

Cel mai bun film: “Spotlight”.


După cum lesne se poate observa din confruntarea celor două liste, cu trei laureaţi “ghiciţi” din opt categorii, am nimerit-o cam ca la 6 din 49, unde nu-mi ies niciodată mai mult de două numere, cât să iau tot praful de pe tobă.


P.S. Misterioasa apariţie a formei “Alexander” în loc de “Alejandro” (G. Iñárritu) se pare că a fost cauzată de un soi de corector automat inserat în platforma blogului meu şi care are tendinţa de a americaniza numele proprii. Doar aşa îmi explic de ce “incidentul” s-a repetat şi după ce am îndreptat ceea ce iniţial am crezut că e o scăpare (impardonabilă) de-a mea.  

Niciun comentariu: