Loading...
Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

luni, 26 martie 2012

PE APE

Oricât de spectaculoase ar putea părea, eu unul nu m-am dat niciodată în vânt după cursele de Formula 1 desfăşurate pe ploaie, iar pentru piloţii şi echipele care profită de ele pentru a obţine rezultate surprinzătoare, de care în condiţii normale nu sunt în stare, nutresc dacă nu chiar un mare dispreţ, oricum o profundă antipatie. Sigur, unii spun că abia pe o pistă umedă sau chiar băltindă, cu o vizibilitate redusă până spre zero, un pilot îşi arată adevărata măiestrie, însă eu am fost întotdeauna de părere că pentru aceşti aşi ai mânuirii unor bolizi pe apă există tot felul de compeţii de bărci cu motor. Că doar nici la fotbal marile calităţi ale unei echipe de talia Barcelonei nu sunt scoase în evidenţă pe un teren mocirlos. Dimpotrivă, abia aşa se nivelează valorile.

Cam atât aş avea de comentat despre victoria ferraristului Fernando Alonso de ieri, din Malaysia, şi mai ales despre locul doi obţinut de mexicanul Sergio Perez, care poate că dacă n-ar fi condus un Sauber motorizat de acelaşi Ferrari (!) ar fi fost lăsat să facă o surpriză şi mai mare. Pe de altă parte, prezenţa lui Lewis Hamilton pe ultima treaptă a podiumului este aproape miraculoasă, în condiţiile în care mecanicii de la McLaren continuă să fie de o incompetenţă fabuloasă, dacă nu cumva s-a stabilit deja ca strategie în sânul echipei favorizarea lui Jenson Button, chemat, de pildă, primul la schimburile de pneuri, chiar şi când ajunsese să se bată pentru locul douăzeci. Cert este că toate opririle la boxe ale lui Hamilton au durat de trei ori mai mult decât ar fi trebuit, iar cel puţin la una, când Button încă se lupta cu coechipierul său pentru prima poziţie (şi era s-o şi obţină astfel!), comportamentul idiotului care mânuia cricul cu care se ridică spatele maşinii mi s-a părut cel puţin bizar, dacă nu de-a dreptul suspect (nişte imagini ar fi elocvente, dar din păcate n-am de unde să le mai iau).

4 comentarii:

Bogdan.Cretu spunea...

1. Nu cred ca Button e cel avantajat, cel putin nu acum. Ce e clar la McLaren e ca l-au mai temperat pe Lewis care e ceva mai calm si mai cerebral, ceea ce cred ca ii ofera un mare plus pentru castigarea titlului suprem.

2.Desi poate nu pare, o cursa pe ploaie poate aduce o doza de spectacol pe care in mod normal nu prea o avem. De exemplu anul trecut, cand Vettel facea cam ce vroia pe circuite, in Canada ploaia chiar a adus un castigator suprinzator, Button, care nu cred ca e un pilot nasol care sa astepte ca ploaia sa-l ajute. Pur si simplu pista uda creaza alte conditii pentru piloti. Iar Vettel e scula in conditii de ploaie, ceea ce nu cred ca aduce un avantaj consistent unui alt pilot gata sa faca cursa vietii.

3. Cazul lui Perez e un mic blat foarte bine masca de iesirea aia in decor.

e-Xtrema spunea...

@Bogdan.Cretu

1. Sper şi eu ca McLaren să nu se coboare într-atât încât să stabilească astfel de ierarhii în cadrul echipei. Prea ar fi contrar spiritului britanic. Pe de altă parte, anul trecut scriam şi eu la un moment dat că Hamilton pare să fi împrumutat ceva din calităţile lui Button, devenind mai calm şi mai cerebral, cum remarcai şi tu. Dar şi invers, în sensul că şi Button pare să-şi fi însuşit un pic din combativitatea lui Lewis (sper să nu ia aşa o doză încât să înceapă şi el să gafeze, cum a făcut cursa trecută).

2. Ai perfectă dreptate în privinţa spectacolului care apare la o cursă pe ploaie. Din păcate însă, se cam “falsifică” ierarhiile. În plus, apar tot felul de restricţii (uneori startul se dă din spatele maşinii de siguranţă, DRS-ul ba e permis, ba nu ş.a.m.d.), pe lângă un mai mare hazard în ceea ce priveşte schimburile de pneuri (capitol la care, în plus, favoriţii mei de la McLaren sunt catastrofali).

3. În privinţa cazului Perez suntem de acord. Nu ştiu dacă mexicanul e chiar aşa de magistral încât să trucheze o ieşire în decor care se putea termina mai prost, dar oricum nu-l lăsau să depăşească.

Bogdan.Cretu spunea...

Eu sustin McLaren de pe vremea lui Coulthard si a inceputului lui Kimi si imi aduc aminte ca niciodata nu s-au dat ordine de echipa la britanici, desi se puteau face. Insa la cei de la Ferrari s-a mai practicat, probabil din cauza sangelui latin.

Daca Perez va mai reusi curse din acestea foarte bune, si cred ca da avand in vedere ca Peter Sauber stie sa struneasca o echipa, atunci mie imi va fi clar ca a fost un blat la mijloc. Daca insa mexicanul va cadea in anonimat atunci cei care au spus ca presiunea si-a spus cuvantul vor avea dreptate. avem timp un intreg sezon sa ne dumirim.

Eu prefer, personal, sa vad cam la 3 curse una pe ploaie pentru ca lucrurile devin mai interesante. iar pentru o competitie mai animata, as vrea la Spa o cursa pe ploaie si una in Germania.

e-Xtrema spunea...

@Bogdan.Cretu

Nu din simplă curtoazie, îţi dau dreptate din nou cam în toate punctele. Inclusiv în privinţa cursei pe ploaie de la Spa. Totuşi, una din trei ar fi cam mult, cu excepţia cazului în care ploaia ar interveni când la conducere se află Vettel sau Webber sau Alonso sau în general oricine altcineva în afară de Hamilton sau, eventual, Button.

În altă ordine de idei, Perez, care înteleg ca abia a împlinit 22 de ani, poate fi un pilot de urmărit. Oricum, sunt convins de pe acum că merită cu prisosinţă să-i ia locul lui Massa la Ferrari (bine, la momentul ăsta până şi răposata bunică-mea ar fi mai bună decât brazilianul.)