Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

miercuri, 4 decembrie 2013

BANCA ZERO

Printr-un e-mail care de fapt nici nu mă privea, fiindcă n-am cont acolo, aşa că a intrat direct la “spam”, ING Bank m-a informat în dimineaţa aceasta, preventiv, că specialiştii instituţiei, după decenii întregi de studii, cercetări şi experienţe efectuate pe aborigenii din România, au izbutit să scoată pe piaţă primul instrument de, chipurile, economisire cu dobândă negativă din lume. Adică, nici măcar “real negativă”, în care diferenţa dintre dobânda efectivă şi rata inflaţiei să fie cu minus, ci negativă pur şi simplu, în sensul că mult stimatul client gogoman trebuie să şi plătească gras pentru privilegiul de a-şi ţine agoniseala (ca atare, tot mai mică) în depozitele băncii. În fapt, anunţul stipulează că, începând cu data de…, dobânda la conturile în valută devine 0 (deci nu zero virgulă ceva, oricât de mic, măcar aşa, de-un praf în ochi, ci zero barat), în timp ce comisionul de administrare, cel de retragere şi cel de… depunere (?!) cresc substanţial.

Ca-n bancuri, vestea cum ar veni bună este că, dat fiind respectul pe care mi-l poartă în calitate, pesemne, de potenţial viitor deponent păgubit, în eventualitatea că-mi pierd cu desăvârşire minţile, ING se angajează să mă ţină în continuare la curent cu toate hoţiile pe care le pune la cale pe banii mei. Ca să nu zic că n-am ştiut.

Niciun comentariu: