Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

luni, 3 martie 2014

OSCAR 2014: (SCURTE) COMENTARII

Iată lista completă a nominalizărilor şi laureaţilor.


Fireşte că, în afara premiului pentru “cel mai bun scenariu original”, acordat într-adevăr lui Spike Jonze pentru straniul şi aproape sinistrul “Her”, n-am nimerit nimic.

Dacă (îmi) era destul de clar că biata Amy Adams, care este o femeie absolut superbă (una din favoritele mele, de unde poate și un pic de subiectivism) şi o actriţă formidabilă, nu prea avea şanse în faţa lui Cate Blanchett, care este o femeie nici măcar cu adevărat frumoasă, dar o actriţă cel puţin la fel de formidabilă, iar Matthew McConaughey se afla şi în preferinţele mele imediat după şi foarte aproape de Christian Bale, n-am înţeles defel cum a putut rata premiul Jennifer Lawrence, nici nu mai contează în favoarea cui.

Tot aşa, faptul că “Gravity”, care e un fel de “Avatar” de acum câţiva ani (cel puţin în sensul că pe ambele, şi doar pe ele, le-am văzut şi eu la IMAX), a înhăţat cam toate premiile “tehnice” e relativ OK, şi n-am a protesta vehement nici măcar pentru încununarea regizorului său, Alfonso Cuarón; treacă de la mine! Dar ca “American Hustle” să rateze absolut toate distincţiile (majore – vreo şapte, adică maximum, plus trei mai mărunte) la care a fost nominalizat, inclusiv cea pentru “filmul anului”, şi încă în favoarea lui “12 Years a Slave”, un film... hai să zicem bunicel, “cu mesaj”, alea-alea, dar cam atât (măcar bine că nu în a lui “Gravity”!) mă mâhneşte nespus. Noroc că am început să mă obişnuiesc!

Niciun comentariu: