Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

marți, 18 februarie 2014

SCRISORI DESCHISE CĂTRE NIȘTE FRANCEZI... MISÉRABLES

În cele ce urmează, voi da publicităţii (vorba vine) conţinutul unui mesaj transmis către... nici nu mi-e foarte limpede cine, că l-am expediat direct de pe o pagină specială, dar presupun că e vorba de serviciul tehnic al platformei online Eurosport Player, deşi mi-aş fi dorit să fie către conducere, ca urmare a tot soiul de probleme sâcâitoare apărute practic încă din ziua când am avut neferitica inspiraţie să plătesc 30 de euro pentru a NU beneficia, timp de un an, de transmisiunile de-acolo, şi asta oricum după o serie de aventuri despre care m-am tot ţinut să scriu, însă m-am luat cu altele, dar promit să revin (cândva). Iată, aşadar, mesajul, cu precizarea că el a fost redactat în limba engleză, fiindcă din cea română nenorociţii de francezi de la Eurosport nu cunosc decât atât cât să ceară bani:


“Bună ziua. Aş vrea să ştiu care este explicaţia sau mai bine zis jalnica voastră scuză pentru faptul că zilnic, sau, în cel mai fericit caz, o dată la două zile, atunci când încerc să accesez conţinutul live al Eurosport Player, acesta nu se încarcă şi primesc întruna mesajul “loading”, uneori şi ore în şir. Este cumva o metodă rafinată de a vă bate joc de clienţi? Sau chiar nu există niciun tehnician competent în toată instituţia voastră care să poată remedia această problemă? Faptul că între timp secţiunea de înregistrări video funcţionează bine, şi pot vedea clipurile complet neinteresante de-acolo, selectate parcă de un idiot, nu mă incălzeşte cu nimic. Eurosport Player pare, încă de la înfiinţare şi până acum, un serviciu aflat permanent în stadiul experimental. Să vă fie ruşine!

În plus, de săptămâni întregi, programul Eurosport Premier League, destinat în exclusivitate României, are imaginea decalată faţă de coloana sonoră, cu comentariu cu tot. Sigur, asta pare o problemă încă şi mai greu de rezolvat pentru voi, dar măcar veţi încerca vreodată? Poate să vi să pară curios, dar în România există obiceiul ca atunci când plăteşti un serviciu să şi beneficiezi de el. În Franţa cum e?

Aştept un răspuns (care pot să pariez că va veni peste câteva luni sau, eventual, după ce o să-mi expire mie abonamentul, ca data trecută), dar nu de genul “vă mulţumim pentru că folosiţi serviciile noastre în continuare… bla, bla, bla…” şi alte rahaturi de-astea, cum aveţi obiceiul.”


În mod cu totul şi cu totul neobişnuit (şi ştiu ce spun, că le-am mai scris şi cu alte prilejuri, după cum se vede şi din mesaj), răspunsul a venit în interval de numai câteva ore, semn că uneori e bine să-i iei tare pe mizerabili. Din păcate însă, în afară de asigurările, oarecum fireşti, dar, la fel de firesc, nu foarte liniştitoare, pe care mi le-au dat, că problemele semnalate au fost înaintate către organele competente, cei care l-au redactat m-au luat tot pe mine de prost, exprimându-şi convingerea că problema neîncărcării paginii e de la browserul meu care n-ar accepta aşa-numitele “cookies”, aşa că, pe o pagină întreagă, mi-au explicat băbeşte cum să fac setările corepunzătoare, care însă la mine bineînţeles că erau deja făcute, că doar aşa pot urmări de ani de zile conţinutul video a mii şi mii de site-uri asemănătoare, fie gratuite, fie cu plată, mai puţin cel al Eurosport Player. Ceea ce le-am şi zis, reuşind însă doar să le închid gura şi, pesemne, calculatoarele, pentru că de-atunci nu mi-au mai răspuns:


“Ca urmare a răspunsului dvs. – surprinzător de prompt, recunosc – vă asigur că problema nu este una nici de computer, nici de browser, nici de cookies, nici de nimic altceva, fiindcă tot ce mi-aţi sugerat să fac făcusem deja de multă vreme. E o problemă pe care o întâmpin pe toate browserele şi pe toate computerele, iar o dată (din păcate o singură dată) a apărut şi un mesaj de scuze din partea dvs., semn că eraţi la curent cu ce se întâmplă. În plus, cum Dumnezeu se face că problema asta de “cookies” apare doar la Eurosport Player, în condiţiile în care pot accesa fără probleme alte sute de site-uri similare, fie cu plată, fie gratuite? Prin urmare, puneţi mâna să remediaţi, nu să daţi vina pe clienţi!”


În final, trebuie să mai adaug că între timp am observat că problema cu paginile care nu se încarcă apare numai dimineaţa, înainte de ora 10.30 fix (de-aia nici n-o sesizasem de la început, fiindcă pur şi simplu nu încercam să deschid eu pagina aşa devreme), în condiţiile în care serviciul trebuie asigurat nonstop şi chiar şi emisia de pe satelit a canalului Eurosport propriu-zis începe la 9.30 (până atunci e ceva teleshopping). Eurosport 2, în schimb, transmite şi peste noapte, deci cu atât mai mult playerul ar trebui să funcţioneze 24 de ore din 24.


P.S. Nu ştiu dacă nu cumva e prematur să mă bucur, dar azi-dimineaţă la 9.00 lucrurile păreau să fie OK. Mă întreb însă pentru cât timp, şi ce alte defecţiuni vor apărea în locul celor vechi, chiar şi dacă s-or fi rezolvat.

P.P.S. Chiar adineauri am primit un nou răspuns de la Eurosport, în care se arată că frustrarea mea este de înţeles şi sunt asigurat că nu voi mai avea probleme, deoarece… ultima plată din contul meu către al lor a fost confirmată… în urmă cu mai bine de o lună. (Vezi Doamne, aveau dubii, şi de-aia îmi mergea mie playerul doar din când în când! Ce mincinoşi ordinari!).

În schimb, problema cealaltă, cu decalajul dintre sunet şi imagine a rămas (inclusiv fără vreun răspuns specific), fapt pentru care urmează Scrisoarea III de mine.

Niciun comentariu: