Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

duminică, 27 martie 2022

OSCAR 2022

Din fix aceleași varii motive care, pe de altă parte, NU m-au împiedicat să văd, cam pe sărite, sau, în orice caz, cu atenția distributivă utilizată la maximum și sonorul dat la minimum, până și japonezul „Drive My Car” și capodopera cu orice preț „The Tragedy of Macbeth” (la care m-am concentrat, totuși, mai mult și cu sonorul la volum normal), anul acesta tradiționalul singur film nominalizat la categoriile importante pe care nu l-am văzut a fost norvegianul „The Worst Person in the World”, pus pe lista celor mai bune scenarii originale, ceea ce mă face să am o anumită reținere acolo, ca și la premiul pentru cel mai bun actor în rol principal, unde aș fi putut opta la fel de bine pentru Denzel Washington, dacă tot m-am chinuit atât cu „... Macbeth” și ca să fiu și eu în ton cu „diversitatea”.

Prin urmare, iată lista preferințelor mele:

 

Cel mai bun actor în rol principal: Benedict Cumberbatch – „The Power of the Dog”

Cea mai bună actriţă în rol principal: Nicole Kidman – „Being the Ricardos”

Cel mai bun actor în rol secundar: J.K. Simmons – „Being the Ricardos”

Cea mai bună actriţă în rol secundar: Kirsten Dunst – „The Power of the Dog”

Cel mai bun scenariu original: „Don’t Look Up” – scenariul Adam McKay, după o poveste de Adam McKay & David Sirota

Cel mai bun scenariu adaptat: „The Power of the Dog” – Jane Campion

Cel mai bun regizor: Kenneth Branagh – „Belfast”

Cel mai bun film: “Belfast”

Niciun comentariu: