Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

luni, 16 iulie 2012

MICA MAJORITATE (PREA) MARE

Ca de obicei, multe lucruri (rele) s-au petrecut (pe scena politică) în amărâta de nici o săptămână întreagă în care am fost şi eu plecat pe litoral, la români, în Neptun, că nu mai fusesem de mult şi simţeam nostalgica nevoie masochistă să-mi amintesc de ce. Şi mi-am amintit!

Cu toate că în general sunt la curent cu desfăşurarea evenimentelor, ele au fost atât de numeroase şi s-au succedat cu asemenea viteză, încât multe au fost şi uitate între timp, de parcă ar fi avut loc în urmă cu ani de zile, iar o revenire asupra lor, după atâta amar de trei-patru zile, poate părea desuetă. Totuşi, am să risc.

Aşa de pildă, în primele momente după ce Curtea Constituţională a decis ca referendumul pentru demiterea preşedintelui să nu fie validat decât dacă participă jumătate plus unu din cetăţenii cu drept de vot, mi-am amintit câţi nervi mi-am făcut în 2009, când nenorocitul de referendum pentru Parlament unicameral, inventat hodoronc-tronc de Băsescu pentru meschinele lui interese electorale, a fost validat pentru că, aşa cum scriam la vremea respectivă: “în România până şi oamenii (mai) deştepţi sunt tot tâmpiţi, dovadă toţi cei care au votat NU pentru Parlament unicameral, în loc să refuze dracului să ia buletinele, pentru ca referendumul să nu fie validat, indiferent de scor”. (În paranteză fie spus, presupun că şi acum sunt destui care nu înţeleg ce voiam să spun; tot ce pot să sper e ca printre ei să fie cât mai mulţi băsişti!)

De altfel, tot imediat după decizia CCR de săptămâna trecută, m-am străduit o oră întreagă să le explic câtorva “amici” de pe Facebook cum e cu validarea, şi de ce, dacă băsiştii ar fi deştepţi şi ar boicota referendumul, ar fi nevoie de 9 milioane de oameni care vor demiterea lui Băsescu, pentru ca acest lucru să se şi petreacă. O fată altminteri simpatică, dar teribil de nătângă o ţinea gaia-maţu că şi în cazul în care băsiştii ar sta acasă ar fi nevoie tot de doar 4 milioane şi jumătate de voturi (50% +1) pentru demitere, dacă s-ar prezenta 9 milioane de oameni la vot. Ce nu-i era ei clar deloc era cine dracu sunt restul de 4 milioane şi jumătate de votanţi, dacă susţinătorii lui Băsescu nu participă?! Probabil nişte nehotărâţi care ar veni la urne, dar şi-ar anula voturile! În fine. Dacă pe un biet om de pe stradă (sau, mă rog, de pe Facebook) ca mine nu l-au crezut, poate s-au mai dumirit când le-au spus-o, mai târziu, pe toate posturile de televiziune, marii analişti ai neamului, în frunte cu CTP, care, în altă ordine de idei, zilele astea mi s-a părut a fi în cea mai proastă formă a lui din ultimii ani. Chestiune asupra căreia (poate) voi reveni...

Niciun comentariu: