Loading...
Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

marți, 1 iulie 2014

CA-N BELGRAVISTAN: ESCROCHERIA DIGI MOBIL

Pentru că deocamdată nu s-a mai întâmplat nimic demn de consemnat în relaţia mea cu Romtelecom-Dolce, ba chiar am fost astăzi asigurat că după 24 iulie, când expiră, cum ar veni, “preavizul” de reziliere a Contractului, mă pot prezenta la un sediu pentru a preda aparatura, mă voi ocupa în sfârşit pe îndelete de ceilalţi ticăloşi, de la Digi Mobil Belgravistan, reprezentanţa din România.

Scriam data trecută când i-am băgat în seamă, cu tot cu reclamele lor cretine (altminteri bine realizate, recunosc, dar premisa este cu desăvârşire stupidă), că una din carențele demne de Belgravistan ale noilor abonamente, inclusiv a faimosului Digi Mobil Optim (Ne)limitat (din cauza căruia nu mai ai loc în casierii!), este faptul că nu includ nici măcar un SMS în afara propriei reţele. Cu alte cuvinte, plăteşti 10 euro (dacă nu ai şi alte servicii de la ei) pentru un abonament cu minute chipurile nelimitate, dar dacă ai nevoie să trimiţi un SMS (şi, credeţi-mă, ca unul care nu sunt nici pe departe fan al lor, m-am confruntat cu nenumărate situaţii în care am fost practic obligat să recurg la ele!) trebuie să scoţi alţi bani din buzunar. Absurd(istan)!

Între timp, ca “beneficiar” al amintitului abonament, am descoperit că nu asta e problema cea mai mare şi nici măcar faptul că, atunci când vine vorba de minutele internaţionale nelimitate, măgarii au avut prevederea de a specifica “în principalele reţele”, astfel încât să stabilească după bunul lor plac care din ele se încadrează şi care nu în această categorie. Aşa, de pildă, am purtat o aprigă discuţie cu una dintre funcţionare, care încerca să mă convingă că Vodafone nu e reţea principală în Spania (!!!) şi, ca atare, voi fi taxat pentru orice apel! Culmea ironiei e că eu tocmai sunasem la un număr din reţeaua respectivă şi… NU fusesem taxat, doar că povestea asta mi-a demonstrat, cu vârf şi-ndesat, o dată pentru totdeauna, cât de uşor le e să te prostească în faţă, decretând, de exemplu, că o reţea are cu doi abonaţi mai puţin decât cealaltă sau acoperire cu 1% mai mică, așa încât e secundară. În fine. Cum spuneam, nici asta nu e cea mai mare problemă, deşi, la o adică, poate deveni uriaşă.

În urmă cu vreo două săptămâni însă, venindu-mi pe chelie, aşa, hodoronc-tronc – mai degrabă de curiozitate să văd ce “pagube” le făcusem (respectiv de câte minute vorbisem) după ce sunasem de câteva ori în Spania şi mă cam întinsesem la poveşti – să fac o verificare la serviciul Cost Control, nu mică mi-a fost mirarea constatând că, deşi perioada de facturare abia începuse, am deja de plătit 11 cenţi fără TVA. Cu toate că ştiam sigur că nu trimisesem niciun SMS (singurele suspecte de a fi taxate), am controlat mai întâi toate setările telefonului meu, fiindcă aveam vaga impresie că există una care generează automat mesaje dacă nu (pot să) răspund atunci când sunt apelat, după care, convingându-mă că nu e cazul, m-am apucat să iau la puricat fiecare număr la care sunasem, folosindu-mă de o facilitate, sincer, lăudabilă a Digi Mobil, şi anume o secţiune de pe site-ul lor de internet unde poţi să afli costul oricărui apel, naţional sau internaţional, introducând numărul propriu de telefon şi pe cel unde ai sunat.

Ei bine, încă şi mai uluit – şi, deja, extrem de revoltat – am fost văzând că numărul cu pricina era unul cât se poate de obişnuit, cu 10 cifre (deci nu “scurt” sau “special”), aparţinând reţelei NAŢIONALE (chiar aşa scria pe pagina RCS&RDS!) Romtelecom Mobile (ce-i drept, nici eu nu auzisem de ea) şi deţinut, vă asigur, de o persoană cât se poate de fizică – unul din lucrătorii aceia handicapaţi de la Dolce care se tot perindaseră pe la mine încercând, zadarnic, să depisteze cauzele problemelor de sunet (vedeţi cum se leagă lucrurile şi cum ticăloşii parcă ar conspira împreună?!).

Întâmplarea face că, posedând eu, aşa cum v-am mai spus cândva, un telefon dual SIM, cu o cartelă Digi Mobil şi una Vodafone (ambele pe abonamente), sunasem, cam din greşeală, fiindcă uitasem să o selectez pe cea de Digi (de unde aveam iluzia că pot suna oriunde), şi de pe numărul de Vodafone, pe care am 200 de minute naţionale, iar apelul îmi fusese scăzut, aşa cum era şi firesc, din acelea, dovadă în plus că nu era vorba despre un număr “special”, fiindcă altminteri am mai păţit-o şi cu Vodafone, care inclusiv pentru numerele de taxi, şi cu atât mai mult cele gen 1930 sau 1958 (robotul), de la Romtelecom, mă taxa separat, în loc să-mi ia din minutele incluse, rămase neatinse. Acum însă, cum ziceam, n-a fost cazul.

Până să mă iau în gură (din nou) (şi) cu ăştia de la Digi, m-am apucat să verific absolut toate cotloanele paginii lor de internet, ca să văd dacă lucrurile stau într-adevăr aşa cum înţelesesem eu, inclusiv la contractarea abonamentului, când mă asigurase de chestia asta şi funcţionara cu care am vorbit (dar la cât sunt de proaste…), şi anume că pentru acest abonament (Digi Mobil Optim Nelimitat) nu există niciun fel de asterisc sau precizare cu litere minuscule atunci când vine vorba de reţelele NAŢIONALE (repet, limitările abonamentului “nelimitat” apar numai în legătură cu cele internaţionale). Ba dimpotrivă, în toate locurile se scrie clar, răspicat şi negru pe alb: “convorbiri gratuite nelimitate în ORICE reţea naţională” (inclusiv majusculele aparţin celor de la RCS&RDS)!

Din clipa în care, cel puţin pentru mine, lucrurile au fost cât se poate de clare, în sensul că fusesem ÎNŞELAT, am început să cer lămuriri, chestie pe care o tot fac de aproape două săptămâni încoace fără niciun fel de rezultat (necum unul mulţumitor): am dat cel puţin zece telefoane, vorbind cu tot atâtea funcţionare (toante); am fost de două ori la sediile lor, unde, printre altele, am cerut, fără succes (dar cu promisiunea că îmi va parveni… cândva), o versiune tipărită a Contractului, fiindcă trecerea la noul abonament a fost efectuată prin telefon; mi-am făcut până şi cont de client, din care am trimis două sesizări scrise, dar cu acelaşi rezultat nul. Absolut toată lumea şi-a declinat competenţele, de peste tot răspunsul fiind că se va analiza şi voi fi contactat, chestie care nu s-a întâmplat şi nici nu trag nădejde că se va mai întâmpla vreodată. Singura certitudine a tuturor celor cu care am vorbit este că pentru acea convorbire de mai puţin de un minut (slavă Domnului că n-au fost 10 sau 100, cum se prea putea, de vreme ce credeam că vorbesc gratis!) voi avea de plătit într-adevăr 0,11 Euro fără TVA. De ce? Nimeni nu ştie.

Pe de altă parte, nenorociţii nici nu îmi dau voie să trec la un abonament inferior, în speţă Digi Mobil Optim 2, de 2 euro pe lună (pe ăsta de-acum dau 7, în loc de 10, pentru că am şi televiziune de la ei), aşa cum le-am cerut, cu argumentul, zic eu, logic şi de bun-simţ, că, în condiţile în care oricum termenii contractuali au fost încălcaţi flagrant de companie, accept să rămân abonat, dar numai dacă e să plătesc adiţionale (oricum nedrepte) începând de la 2 euro, nu de la 7 (daţi practic degeaba), cu atât mai mult cu cât de-acum nu m-ar mai mira să fiu taxat pentru indiferent ce număr, inclusiv Vodafone, Orange sau Romtelecom Fix. Şi-aşa nu cred că am apucat să apelez mai mult de 10-15 numere de pe noul abonament, până când să dau peste blestematul acela de Romtelecom Mobile, taxat abuziv. (Contra)argumentul lor (ilogic şi de… rău-simţ, în situaţia dată) este că respectivul Contract (ăla pe care nu l-am văzut!) mă obligă să nu migrez spre un serviciu mai ieftin timp de un an, chestie asupra căreia, în paranteză fie spus, nu mi-au atras atenţia când am făcut trecerea, şi mi se pare cu atât mai aberantă cu cât eu doar am înlocuit un plan tarifar care nu mai făcea parte din oferta companiei, altfel fiind abonatul lor de mai bine de patru ani!

Dat fiind că nu se întrevede o soluţie grabnică şi raţională din partea RCS&RDS, am început deja demersuri pe lângă alte instituţii, începând cu OPC. Lucru care îmi aminteşte de o altă întâmplare, avându-i în prim-plan chiar pe cei de-acolo! (Fi-mi-ar scârbă!)

Niciun comentariu: