DUPĂ OSCAR
Pe (trei) puncte:
1. Cu precizarea că, spre deosebire de ce au înțeles sau, în orice caz, ar
fi putut să înțeleagă eventualii cititori dacă ar fi existat, atunci când
vorbeam despre urâțirea Emmei Stone în pelicula „Poor Things” nu mă refeream la scenele în care era de-a
dreptul sluțită, dar în condiții absolut de înțeles, în timpul operației sau
când avea vreo criză, ci la înfățișarea ei din momentele
normale, când se presupunea că e fermecătoare, țin să-mi retrag criticile și
să-mi cer scuze față de realizatori: nu ei au urâțit-o din misterioase
considerente artistice, ci s-a urâțit singură, din cauze naturale sau de gust în a se dichisi, după cum s-a
văzut și la ceremonia decernării premiilor Oscar.
2. Iată că prigonirea actrițelor frumoase și blonde a continuat chiar și la
gala finală a Oscarurilor, când singura reprezentantă a filmului „Oppenheimer”
la o categorie majoră, respectiv „cea mai bună actriță în rol secundar”, lăsată
fără premiu a fost Emily Blunt, aflată într-o companie foarte „diversă”, cu
două contracandidate de culoare și una hispanică, în timp ce premiile pentru
cel mai bun actor principal (Cillian Murphy), cel mai bun actor secundar
(Robert Downey Jr.) și cea mai bună regie
(Christopher Nolan) au fost adjudecate de colegii ei de platou.
3. Sigur că și mie mi-a plăcut „Oppenheimer” și mă bucur pentru premiile
obținute, în frunte cu cel pentru filmul anului, cu atât mai mult cu cât se
putea incomparabil mai rău, respectiv să-l fi bătut vreun alde „Past Lives”,
„Barbie” sau chiar „Poor Things”. Ceea ce m-a făcut să nu-l trec chiar în
fruntea listei mele de preferințe a fost un sentiment neplăcut care m-a însoțit
de la un moment dat pe durata proiecției, și anume că... îl mai văzusem cândva,
asta, firește, dată fiind izbitoarea asemănare, în multe puncte, cu pelicule pe
aceeași temă, ca, de pildă, „Fat Man and Little Boy”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu