Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

marți, 12 iunie 2012

DE DOLCE DESPRE TVR

Pentru că în ţara asta cu siguranţă există mult mai mulţi microbişti decât oameni inteligenţi, iar matrapazlâcurile cu Champions League au fost mai greu de sesizat, probabil că abia acum, când aproape jumătate din meciurile de la EURO 2012 practic nu pot fi văzute (în direct), fiind cedate de postul naţional către unul ca şi inexistent, se înţelege pe scară mai largă dimensiunea dezastrului de la TVR după trecerea ciumei portocalii, care a avut grijă să-şi plătească regeşte toţi pupincuriştii mutanţi, gen Mircea Marian, Turturică, Pora sau Lupea, cu bani de la buget şi din oricum abuziva taxă TV.


Cum însă nici pe mine se pare că nu mă duce capul destul cât să mă învăţ minte o dată pentru totdeauna, m-am apucat iarăşi să-mi cumpăr, în mod legal, un abonament pe o lună la DolceTV, platforma online a ălorlalţi mizerabili, de la Romtelecom, unde se presupunea că aş putea vedea Dolce Sport şi meciurile respective. Ei bine, canci! Dacă de-a lungul zilei, când se difuzează obişnuitele lor programe de rahat, cu interminabile reluări de la competiţii obscure de baschet şi nataţie sau emisiuni de teleshopping, toate-s bune şi frumoase, fix la ora începerii meciurilor imaginea îngheaţă şi aşa rămâne până fix după ora încheierii lor. (Cinstit vorbind, nu ştiu dacă nu e cazul aici să zic vreo două vorbe urâte şi despre furnizorul meu de internet, UPC, deşi înţeleg că mai toată lumea păţeşte la fel. Oricum, pot să-i înjur şi pe-ăştia în alb, că motive sunt berechet!). Cât despre site-ul pe care TVR pretinde că se pot urmări – într-o transmisiune oricum întârziată cu zece minute faţă de cea live (?!) – meciurile cedate către Dolce, nici măcar nu se poate deschide la ora aferentă. Mă şi mir că până acum nu le-a dat prin cap să ne ceară şi o taxă obligatorie de internet, la fel ca aia TV; că serviciile sunt la fel: zero.


În concluzie, şi de data asta singura alternativă o reprezintă transmisiunile online piratate, unde am reuşit şi eu să văd, de pildă, cam dezolantul meci de aseară dintre marea mea favorită Anglia (pe care TVR aproape o boicotează, transmiţând în direct un singur meci din grupă!) şi Franţa, încheiat cu o remiză de salon, 1-1.




P.S. Şi când mă gândesc că nătângul de mine mi-am anulat şi concediul la mare, doar ca să pot urmări EURO în format HD! Acum îl văd ca înainte de '89, când mă uitam la bulgari!

Niciun comentariu: