Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

sâmbătă, 24 august 2024

MODERNIZARE CU ORICE PREȚ: DE CE SĂ FIE SIMPLU ȘI IEFTIN, CÂND POATE SĂ FIE COMPLICAT ȘI SCUMP?

Oricât de bună părere despre mine aș avea, trebuie să admit că, în mod cert, sunt lucruri care mă depășesc cu mult, ca, de pildă, modul „modern” în care livrează eMAG produsele de ceva vreme (în orice caz de ultima oară când am cumpărat eu de la ei), și anume prin „easybox”, un fel de cutie cu căsuțe poștale, cum erau cândva cele ale Poștei Române, plasate pe la colțuri de stradă și prin te miri ce efectiv ganguri, încât mă și mir că nu asistăm zilnic la știri conform cărora fie au fost devalizate de bande organizate de interlopi, fie, și mai rău, cetățeni care își ridicau, poate la ore mai mici sau înaintate, fiindcă programul e practic nonstop, iPhone-urile de mii de euro din sertărașele unei asemenea minuni ruginite a tehnologiei au fost atacați și, eventual, uciși de infractori care le supravegheau în așteptarea prăzii, scenarii macabre și, sper eu, doar fanteziste pe care le aveam în minte încă înainte să fiu, practic, obligat să apelez eu însumi la tipul acesta de (de)servicii, când m-am lovit și de alte probleme și întrebări fără răspuns, dat fiind că, odinioară, când încă mai eram și eu un client aproape fidel al companiei, lucrurile se prezentau cât se poate de simplu, putând să optez, pe de-o parte, pentru livrarea prin curier, contra unui preț rezonabil, plătind fie online, anticipat, fie la primirea coletului, iar pe de alta, pentru ridicarea personală, inclusiv din magazinul de prezentare, unde multă vreme operațiunea era, ca în orice alt tip de magazin fizic, gratuită, după care, ce e drept, când profiturile de zeci de milioane de euro nu le-au mai ajuns nesătuilor patroni care pun capitalismul într-o lumină proastă, încât aproape ajungi să visezi la un gen de socialism la fel de sălbatic, în care asemenea specimene sunt eliminate nu doar prin naționalizări și alte procedee în fond pașnice, lucrurile s-au mai complicat, apărând tot soiul de taxe, mai întâi pentru plata cu numerar, apoi pentru orice fel de plată la casieria magazinului, încât o vreme devenise mai convenabil să primești prin curier decât să te deplasezi tu la sediu, apoi s-a scumpit în mod nesimțit și curierul, au apărut taxe bizare chiar și la plata online etc., totul culminând, cum spuneam, cu apariția acestor cutii, la care am fost nevoit să apelez, dintr-o necesitate și ea ciudată, indusă de faptul că produsul care îmi trebuia, o amărâtă de husă de telefon pentru un aparat de un model mai vechi, nu se găsea pe nicăieri, decât la unul din partenerii eMAG, unde, însă, costa de trei ori mai mult decât pe site, astfel încât am ajuns să prefer să plătesc cei nu mai mult de 11,99 lei pe produs plus... fix nu mai puțin de tot atâta (11,99 lei) pentru livrarea în easybox, dat fiind că dacă aș fi optat pentru una la domiciliu, produsul chiar devenea o idee mai scump decât la furnizor, unde după ce am intrat de câteva ori să verific prețul și modalitatea de achiziționare (aveau și ei un magazin fizic, situat, întâmplător, destul de aproape de mine, așa că puteam să dau o fugă, fiindcă prin curier devenea, firește, mai scump și decât prin curier de la eMAG), s-a și scumpit (de unde, mai ales pentru că am mai pățit ceva similar și în alte două situații, trag concluzia că există „softuri” speciale sau angajați dedicați care ridică brusc și automat prețul produselor căutate mai intens într-o perioadă scurtă de timp), totul mergând bine și normal până la momentul efectiv al livrării, când am primit un mesaj că... „Easybox-ul selectat este aglomerat”, alternativ cu „Easybox-ul ales de tine nu este disponibil. Reîncercăm încărcarea coletului tău mai târziu și revenim cu vești”, situație care a durat ore bune peste cea la care fusesem anunțat inițial că voi primi produsul și care, pe lângă că, firește, m-a încurcat în propriu-mi program și m-a scos din sărite, m-a făcut și să meditez la imbecilitatea lumii în care trăim, pentru că pornind de la premisa, zic eu, pertinentă, că produsul meu, ca și oricare altul, nu ajunge în nenorocitele alea de cutii prin teleportare sau alte procedee științifico-fantastice, ci prin trimiterea unui prăpădit de curier cu misiunea de a le vârî acolo, nu am cum să mă întreb de ce nu era mai simplu ca prăpăditul să dea o fugă până la ușa apartamentului meu (am uitat să menționez că easybox-ul ăla e practic la parterul imobilului în care locuiesc) sau să-mi dea un telefon să cobor eu să iau coletul, nu atât pentru promptitudine și satisfacția mea de client demodat, cât... ca să nu mai facă dracului unul, două sau cine știe câte drumuri degeaba, ca să tot verifice dacă s-a golit vreun sertar (fiindcă, presupunând că există și o evidență... digitală, nu înțeleg de ce nu știau cu ajutorul ei și atunci când am plasat comanda că e/va fi ocupat, ca să mă redirecționeze spre unul liber sau să nu mă mintă că mi-o livrează fulgerător), între timp eu fiind la efectiv un deget să anulez comanda, în semn de protest, dar am renunțat doar pentru că am realizat că o să-i doară fix în părțile opuse feței pe nesimțiții de la eMAG de pierderea comenzii mele de nici 25 de lei, plus că mai și eliberam anticipat un sertăraș, ca să poată ei să aibă parte de una de cine știe câte sute sau mii.

 

P.S. Vă jur, când am ajuns la aparat să-mi iau coletul, la o oră mai mult decât rezonabilă, încă pe lumină, aproape a trebuit să-l iau la șuturi pe un homeless care dormea tun în gangul cu pricina, dar m-am mulțumit, dimpotrivă, să acționez în cea mai mare liniște și viteză, ca să nu risc alt tip de confruntare în caz că doar moțăia sau se prefăcea.

Niciun comentariu: